Långpromenad...

.....blev det idag. Annars har jag mest bara dåligt samvete över mina goa hundar... Finns ingen tid till dom just nu & som det verkar dröjer det nog innan tiden finns igen. För Sandys del så gör det nog inte så mycket, hon kräver inte så mycket varken motion eller annan aktivering längre, hon är nöjd med korta rastnings promenader. Dima däremot behöver ju såklart lite mer. Skulle behöva ngn som kunde ta med dom på en längre promenad mitt på dagen oxå.

Pendlar ju till Örebro måndag till fredag & är i prinsip borta mellan kl 6,30-17,00 varje dag. Nu är inte hundarna ensamna hela den tiden utan de kommer ut & blir rastade un der dagen & sen är ju Linus hemma efter skolan, men det räcker inte tycker jag.
Det positiva i det hela är att det är bara är en termin med pendlande kvar. Sen i juni börjar jag min praktik & då kommer jag kunna ta med hundarna hem till mamma & pappa på morgonen så kan de va där när jag praktiserar. Sen om allt går som det ska så har jag förhoppningsvis jobb på samma trafikskola sen när jag är klar med skolan :)

Har vart jäkligt mycket i skolan nu under hösten & det är endel kvar, men om tre veckor så har jag jullov från 16/12-9/1!!! Ska bli så himla skönt!! Men jag har helt underbara klasskompisar & skoljobbet är roligt så det gör ju allt det jobbiga bra mycket roligare!

Har suttit på Fflach ett par gånger nu, inne i stallet & det har gått riktigt bra, han tyckte det var lite läskigt idag när jag hoppade av (jag råkade lägga foten på hans rumpa...) men inte mer än att han flyttade sig lite åt sidan bara. Han börjar bli en stor kille, väntar på att Jenny ska komma hit & hjälpa mig att mäts honom. Tror att han växt en hel del sen sist.

Har funderingar på att låna ut Prinsen på foder över vintern, ev längre. Så om ngn vet ngn intresserad så hör av er! Jag är noga med vart han hamnar isf.

Annars så trivs vi fortfarande väldigt bra här nere i Molkom. Särskillt Linus!! Nu kan han ju gå själv till sina kompisar & till träningen.

Ha det bäst!! (om det nu fortfarande finns ngn som läser här...)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja det är allt lite knivigt när man går i skolan, å speciellt du som måste pendla en bit. Jag har sådan tur att vi har för det mesta 2-3 föreläsningar i veckan från 10.15-12.00 och sen en del grupparbeten men de styr vi själv.



Härligt att ni trivs bra i Molkom :)

2011-11-29 @ 18:39:40
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Jag har supertur som jobbar bara fem minuter hemifrån!! Det underlättar i hunderiet!

2011-11-30 @ 21:14:01
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Madde

Jag läser! Alltid lika kul när du uppdaterar bloggen:)

2011-12-02 @ 16:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0