Lydnadsträning & sommarbete

Hade klockan på ringning i morse, Elin hade fotbollsmatcher idag, de spelar poolspel så det blir två matcher på samma dag. Eftersom det blir mycket "dötid" mellan matcherna så hade jag Dima med mig. Vi passade på att träna lydnad mellan matcherna. Perfekt störning, då det var ca 8 fotbollslag där + föräldrar & andra hundar. Idag vart det alla momenten förutom hoppet. Vittringen märktes tydligt att vi inte kört på länge, det vart nämligen plockepinn... Sen fick hon endast leta godis runt pinnarna utan att ta ngn pinne. Gör så ett par gånger till så har hon nog kommit på vad det handlar om igen:) Måste även fixa nya pinnar eller koka de jag har för jag misstänker att de luktar mycket av allt möjligt de jag har nu...

Dima fick mycket beröm från olika åskådare att hon är så duktig:) Men tränar man inte lydnad själv så tycker man nog att hon är jätteduktig oxå...;)

I eftermiddag har vi tagit hem hästarna så nu kan jag se dom från fönstren här hemma, härligt!! Gott tyckte de att det var oxå!


Snygg-killen! Skojigt att komma till nya stora hagar med en massa grönt gräs i:)


Snygg-Prinsen!!


Vi red hem dom, ja inte Fflach förstås, han fick jag gå med, men de andra två hade ryttare på ryggen. Tror Prinsen visste vart vi skulle för han hade så bråttom.. Fflach var riktigt modig & gick först långa bitar, men mot slutet verkade han bli trött för då hamnade han på efterkälken. Tror inte han vart trött i kroppen, men kanske lite i huvudet för det är ju lite spännande att gå på nya ställen.



Gänget samlat, Prinsen Misty & Fflach


Jag känner i mitt onda ben att jag gått långt idag... Det värker! & igår gjorde jag färdigt hagen så det blev rätt mycket gående då med. I Torsdags åkte jag till vårdcentralen & tänkte att jag skulle kolla upp det igen, det var några år sen sist & då brydde sig inte läkaren alls. Mitt knä brukar nämligen svälla upp med jämna mellanrum, men nu tyckte jag att det var värre & gjorde ondare(antagligen efter den lilla incidenten förra veckan..).
Det var mamma som tog emot mig på vårdcentralen (hon jobbar där) & jag sa till henne att om de tänker tappa knät på vätska så kommer jag vägra!! Jag hade nämligen bestämt mig för att aldrig mer göra det, för sist jag gjorde det så stack läkaren in nålen i knät 5 gånger utan att lyckas komma rätt!! & det gjorde så jäkla ont!! Dessutom så stack hon med samma nål alla gånger, vilket tydligen inte va så smart så den gången fick jag en dunder kur med antibiotika...
Iaf nu så sa läkaren till mig att det behöver tappas på vätska & spruta in lite kortison... & jag kunde ju förstås inte vägra... Men panik hade jag. Hade det inte vart för att jag inte ville visa mig allt för löjlig så hade jag börjat gråta... Men jag var rädd helt i onödan! Denna läkaren va helt suverän, det kändes bara som ett litet getingstick!! Va inte alls så farligt!! Men efteråt hade jag ont & fast att de tappade flera dl vätska så var knät stort som en fotboll! Men nu är det inte alls så tjockt längre, gött det för imorn är det jobb igen.

Nu ska jag gå ut & säga godnatt till hästarna!! :)



Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilka härliga bilder. Å visst är det kul att se när dom släpps på bete, så glad man kan bli ;)



Fotbollsmatcher och cuper är perfekt miljö och störningsträning tycker jag med. Roligt att det gick bra!



Hoppas knät är bättre :-)

2011-05-18 @ 21:55:31
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0