Söndag igen....

Nu har hästarna gått ut & ätit sin frukost, jag har hunnit att mocka och ta en tur med hundarna. Känns bra att ha det gjort före kl 9 på söndag morgon... Jag som aldrig brukar somna i soffan gjorde det igår. Vaknade kl 1,30 & va så jäkla varm, va ju fullt påpälsad.. Vaknade innan klockan ringde imorse!! Det är bra, då har man sovit gott :) Är ledig idag, har en sån där bra jobbar helg när jag bara jobbar fredag kväll & lördag förmiddag. Skönt med en ledig dag efter en vecka med mycket jobb! Jobbade mina två lediga dagar under veckan eftersom andra ville ha ledigt. Ska åka på Göteborg Horse Show sista helgen i februari så det kan behövas lite extra kosing då! Måste ju shoppa lite på mässan oxå!!

Igår när jag kom ifrån jobbet så tog jag med mig Fflach & Prinsen på en promenad. Fflach va lite spänd till att börja med, han gick & blåste upp sig litegrann, men det gick ganska fort över. Han vill gärna undersöka allt han ser på vägen, han stoppar ner mulen & luktar & gärna smakar lite oxå på pinnar & snökocklar & dyligt. De håller på att avverka skog för fullt runtomkring där vi går så det ligger en massa vedvältor efter vägen som va lite läskiga till en början, men även de blev ofarliga efter en stund. Han blir inte sån att han hoppar omkring, utan mer att han bara stannar & inte vill gå alternativt att han går bakom Prinsens trygga rumpa... Vi gick även över en liten bro som älven går under. Det va inga problem alls, fast att det låter lite annorlunda när de går över den. Just nu forsar ju inte vattnet eftersom det mesta är fruset. Men det är nog bra att börja nu innan det forsar! Ett bilmöte fick vi oxå, men det va Fredrik & barnen som kom & han stannade & stängde av motorn innan vi han gå förbi. Bra tänkt! Men just då hade jag velat testa hur Fflach hade reagerat vid ett riktigt möte. Men han verkade inte alls rädd när bilen körde mot oss iaf. Får be Fredrik att komma med bilen vid nästa promenad istället.

Idag skulle Elin rida sa hon så då får väl jag & Dima en joggingtur igen... Vill inte ta med Fflach när hon rider än ifall det händer ngt. Om vi inte får med oss Fredrik förstås, men det är inte så troligt när det gäller häst aktiviteter.




Ser ut att bli en fin vinterdag idag igen!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Vad kul att du kikade in på min och Crusses sida och jätteroligt att se hur Fflach har det. Jag antar att vi har samma jobb framför oss, bara det att Crusse är åtta år och Fflasch är ett...

Tur att de är så trevliga att jobba med annars tror jag att jag blivit tokig..som du kanske kan utläsa i bloggen nu och då:)

Ha det fint!!

2011-02-01 @ 20:45:37
URL: http://www.yanene.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Ja jag förstår att det är lite svårare för dig eftersom Crusse är äldre... Jag har ju inte gjort så mycket med Fflach än, men det vi har gjort har gått förvånansvärt smidigt! Men motgångar kommer vi säkert att stöta på efter vägen... Men vi har ju tiden på oss :)

2011-02-01 @ 21:54:19
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0