Vill ha barmark NU!!

Jaha dax för en uppdatering...

Dima & jag tränar på, men mest blir det inne här hemma, det är så jäkla halt överallt. Men vi tränar på fjärren mest just nu, försöker få lite ordning på den & tycker att det går frammåt faktiskt. Sen har vi vart & tränat endel i ridhus oxå. Hon är inte alls så intresserad av att äta hästskiten längre som hon va förut, det är bra!! Fast visst ligger hon så är det ju svårt att låta bli att lukta lite... Men det går åt rätt håll. Platssittiningen gör hon duktigt! Då är det ju lite längre ner till marken;)
Vi har problem med friaföljet nu, hon hamnar för långt fram väldigt ofta. & det är så svårt att få henne bak igen. Förut så va det ju så att hon oftast hamnade lite långt bak istället... Men vi får jobba på!! Just nu längtar jag faktiskt efter våren, jag vill ut spåra!! Kanske skulle ta & försöka lära in krypet ordentligt nu & satsa på en start i lägre till hösten, det skulle va kul! Inte riktigt lika petigt med lydnaden i brukset heller, så det kanske passar oss bättre...;) Måndag blir det iaf ridhuset igen, torsdag får vi se hur det blir... Fredrik spelar badminthon på torsdagar så det kan bli svårt för mig att komma iväg då.

I torsdagskväll när jag jobbade så ringde Ida & sa att Prinsen hade kolik. Så himla typiskt att sånna saker ska hända på kvällen & när man jobbar dessutom. Som tur var hade Svante hör att det sparkade så i väggen inne i satllet så han gick upp & kollade & då va det Prinsen som låg & rullade. Han ringde efter Ida & sen tog han ut Prinsen & gick med honom tills Ida kom dit & tog över. Sen lyckades jag smita lite tidigare från jobbet & åkte & bytte av Ida. När vi hade gått med honom i 3-4 timmar & han fortfarande bara la sig direkt han kom in så ringde jag veterinären. Hon sa att han kunde få ligga & vila sig en stund, bara han inte rullade & sparkade. Så det fick han göra & han låg helt utslagen med ögonen stängda, stackaren var helt slut... Han fick ligga & sova i en timme, då började han sparka lite igen så då blev det promenad igen. Gick väl i en ca 40 min till & provade då att ta in honom igen. När han kom in igen så va han precis som vanligt igen. Pigg & tiggde mat! Men se dä fick han inget. Satt kvar hos honom en timme till innan jag vågade åka hem. Då va klockan runt två på natten & jag skulle börja jobba kl sex igen. Fick sova knappa  två timmar innan klockan ringde. Åkte upp till stallet igen & Prinsen stod upp & va pigg :) Jag gav Fflach & Misty mat inne & Prinsen fick nöja sig med några strån... Himla skönt att det gick så bra som det gjorde!!
Vet inte vad han kan ha fått koliken av. Han får endast hö & inte alls mycket. & i hagen borde han inte ha fått i sig något olämpligt nu när det är så kallt & fruset i backen. Han har haft kolik en gång förut för flera år sedan, innan vi köpte honom. Då var det värre & veterinären fick komma, då fanns det mycket gjord i magen som han har fått i sig i hagen.

Fflach törs jag inte ta ut på vägen nu när det är så halt, han är ju barfota. Så han blir bara pysslad med inne & om dagarna är det fullt bus i hagen med honom & Prinsen. Katarina ringde mig i torsdags morse för att dom bråkade så mycket & hon visste inte om det va allvar eller lek. Jag åkte upp & kollade & de lekte för fullt... Inga sparkar utan de står & små kivas lite biter lite på varandra & stegrar lite. Så de verkar endast ha roligt:) Men Prinsen är ju broddad så lite otäckt är det ändå. Så blir det för mycket stoj i hagen får jag dela på dom tills det är barmark & brodden är borttagna. & som sagt jag vill ha barmark nu så kan jag börja tömköra lite. Längtar!!

Blev ju långt inlägg det här.. Trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0