Upplet/spår

Det blev ett klurigt spår för Dima i torsdags. Det gick över både en bäck och väg. Och när jag hade lagt ut ungefär halva spåret så kommer Isac springandes genom skogen så han hade korstat spåret och sen gick han med mig resten utom sista biten då han vek av och tog en liten väg tillbaks istället. Visste inte hur Dima skulle göra eftersom det nu var flera klurigheter att lösa... Men som den supertjej hon är så fixade hon dessa klurigheter galant!! Däremot så blev det lite snurr & virr vid näst sista vinkeln, tror att hon kände vittringen av en apport då. Jag hade nog lagt den för nära efter att jag vinklat. Men vi kom vidare in på spåret, men med en gening över den vinkeln. Och en missad apport. Men allt annat löste hon ju superbra!!

Dags för spårpåsläpp


Då var vi igång.


Sen Vart det lite lätt uppletande, gjorde en liten korridor & började med att lägga ut en sak i taget. Började med Linus gamla plånbok. Den låg kanske 30-40 meter rakt ut. Den hittade hon snabbt. Och hon verkade komma ihåg att det var snabbt in och lämna av som gällde! Var en bra ide att ta spåret först så var det inte riktigt så mycket spring i benen. För ibland har hon en tendens att gasa på och springa en massa innan näsan kopplas på. Men nu jobbade hon på bra från start:)


Känner vittring...


Hittar..


Griper...


Börjar springa mot matte


Fort ska det gå...


Såå duktig!!



Matte är inte alltid så snäll, ibland göms sakerna inne i rishögar...



Hittad..


Mattes prinsessa!!

Nu blev jag sugen på att ta en tur till skogen igen... Men Isac ligger nu och sover så änsålänge har vi fått nöja oss med lite lek & dragkamp ute på baksidan, Dima & jag. Inte helt fel det heller iof.

Blev ingen husvisning för min del eftersom Isac somnade & jag hade inte mage att väcka honom när han är sjuk. Så Linus & Fredrik fick åka själva och titta( de två som är mest kritiska till att flytta till en gård). Jag har sagt till Linus att flyttar vi dit så gör vi iordning en bana där han kan köra fyrhjulingen, då ville han plötsligt flytta:)). För mig vore det drömmen att ha hästarna hemma på gården! Elin tycker som jag & Isac har en kompis som bor i närheten plus att han än sålänge fortfarande är nöjd sålänge han har mamma & pappa med sig:)
Elin är nu med mormor och morfar ute på shoppingrunda. Hon blev ju sjuk när vi var i Göteborg för ett tag sen så mormor lovade henne att de två skulle åka och handla här hemma istället eftersom hon då inte ville ha ngt... Jag pratade med mamma för en stund sen & nu var det minsan skillnad på shoppingsuget, de hade kommit upp i ca 1500 redan & då var de inte klara än... Får hoppas att mormor & morfar hade med sig stora plånboken;)

När Fredrik kommer hem ska jag ta en sväng ut med Fflach tror jag, ska försöka få Fredrik & Isac att ta en tur med bilen då så att de kan möta oss på vägen... Det lyckas ju aldrig komma ngn bil annars när jag är ute... Är väl bra iof att det inte är så trafikerat.

Om det nu är ngn som har orkat läsa hit, så önskar jag er en trevlig lördag!!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh vad härligt med spår! Vilken duktig vovve du har ;)



Sv: Det kommer Malin! Slår vad om att ni kommer iform så ni kan starta i år :) Du har ju en wynntorpare ;)

2011-04-16 @ 17:18:29
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Indy fattade aldrig det där med spår men nu är det länge sedan vi provade. Kanske är ags att göra ett nytt försök!

2011-04-21 @ 09:17:24
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0