Spårat

Har jobbat helgen, men blev klar tidigt idag så redan klockan 12,15 kunde jag stämpla ut :)). Inte dumt idag när det var så varmt och skönt ute!! Åkte hem och tänkte att jag skulle va med på Isacs barnkalas. Fotade lite och fick mig ett par grillade korvar. Fredrik hade Stefan här som hjälpte till med kalasandet. Så de verkade nästan besvikna att jag kom hem ;). Men det behövde de inte va, jag fotograferade lite och minglade med barnen en liten stund.

Lite skräckblandad förtjusning var det över vulkantårtan;)


Sen åkte jag upp till stallet. Tog med Prinsen och Fflach ut på en tur. Innan vi var klara så blev det lite blod, svett, men inga tårar:) Fflach dummade sig lite och trängde in mig i väggen när jag skulle göra iordning honom... Men då blev jag arg så det fick han sluta med. Han fick på sig en vojlock med en täckesgjord runt och sitt träns, men grimman kvar under. Han är faktiskt riktigt lätt att tränsa och han verkar bli lugnare med det på, kanske för att han får ngt annat att tänka på. Jag red Prinsen och hade Fflach med som handhäst. Inga problem alls under turen som blev ca 3 km, så det blev ingen lång tur. Men båda hästarna blev svettiga så det räckte nog idag. Det var ju så varmt och de har fortfarande mycket vinterpäls kvar. Fflach var nog mest trött i huvudet tror jag, han stressade ju upp sig lite innan vi kom iväg idag. Vojlocken är nämligen ganska farlig... Men bara när han ser den, sen när den ligger på ryggen så bryr han sig inte om den. Gick en sväng där vi inte har gått förut. Sen var jag bara tvungen att testa att gå över bron nu när vattnet forsar under. Men det var inget som Fflach brydde sig om, där hade han ju gått tidigare fast då var vattnet is och forsade inte. Nöjd över grabbarna idag!!


När jag kom hem ifrån stallet så var huset tomt, kalaset var över och man & barn hade åkt till kompisar. Då passade jag på att åka iväg och lägga ett spår till Dima. La ett spår på ca 1 km med 7 apporter inkl slutet. Jag brukar inte gå vilse, det gjorde jag visserligen inte nu heller... Men ngt förvirrad vart jag när jag var klar med spåret och var påväg upp till bilen, trodde jag. När det började slutta nedåt så insåg jag att jag var påväg ner mot älven... Helt motsatt håll... Skrattade åt mig själv där i skogen och kunde inte fatta att jag vart så snurrig!!

Åkte hem, då kom Fredrik hem utan barn. Vi tog en promenad med hundarna. På hemvägen gick jag spåret med Dima som va så jäkla duktig!! Spårade så säkert och varje pinne plockade hon upp. Det är ju så himlans roligt med spår!! Dima gillart skarpt iaf. Det resulterar ju i att jag får agera bromskloss bak i linan, annars skulle det gå alldeles för snabbt... Jag är faktiskt imonerad över min hund, det var ju trots allt årets första spår:) 

Imorn är jag ledig igen, men ska va barnvakt i några timmar. Kanske jag hinner med ett nytt spår imorn em iaf.

Ha det gott!!



Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh vad härligt med spår :O Vi har inte tinat fram än. Säkert mellan 30-50 cm snö i skogen :S Vad roligt att det gick bra för er.



Hoppas du fick en bra ledig dag med :)

2011-04-11 @ 19:03:24
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0