Fflachiad

Har vart ute på en liten miljöträningstur med Fflach idag. Parkerade min egen bil nere på vägen istället för vid stallet så tog vi en promenix förbi den några gånger. Detta gick fint. Sen blev det lite rundor i skogen där vi inte har vart förut eftersom det har vart så mycket snö. Gick runt stenar & träd, lite otäckt var det med de STORA stenarna till att börja med, men inte värre än att han följde efter mig. Sen blev det en sväng ner på vägen igen, där vi mötte Svante med Lukas(hund). Lite läskigt det oxå, men inte heller det värre än att det gick bra. I Fflach värld behöver det inte va så stort för att det ska va läskigt. Sen blev det en promenad in på gården runt bilarna som stod där & det va inge farligt alls faktiskt. Sen en sväng in i garaget, där imponerade han på mig! Trodde inte att det skulle gå så lätt, i höstas när vi skulle in där var det tvärstopp, då gick det inte alls. Men nu traskade han in som om han hade gjort det varje dag, står en traktor där inne som vi kikade lite närmre på oxå. Avslutade med att gå runt i den gamla hagen. Lite ledarskaps övningar blev det oxå och han är så lyhörd och duktig. Lyssnar jättebra på både stanna övningarna och igångsättning. Låter kanske inte som så mycket, men för Fflach är det fortfarande ganska mycket. Får bli mycket sådanna här korta turer nu ett tag så kanske vi kan komma igång med tömkörningen snart.

Sen blev det att lyfta fötter och borstning. Igår hade han en liten tendens till att kicka lite när jag skulle lyfta höger bak, men idag va det inga som helst problem. Sen vart det en massa gos innan jag åkte hem. Han valde faktiskt att gosa med mig istället för att stå och äta sitt hö idag:) Tror det kliar lite nu när pälsen släpper...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0