Tävlat :O)

Då så har vi gjort debuten i lydnadsklass 3. Jag hade som målsättning att vi skulle ha kul på plan. Den målsättningen lyckades vi galant med!! Dima tog verkligen fasta på det där med att ha ROLIGT!! 

Det började bra med en 10;a på sitt i grupp

8p på platsliggningen, där drabbades hon av löss som bet henne = kliade sig

Frittfölj 7,5p va inget bra! Glappar nosar. Hon fick syn på en grön markering vid "gå runt rutan" som hon va tvungen att kolla in med nosen..

Sättandet nollade vi där gjorde hon istället ett snyggt ställande. Lite surt för detta moment kan hon!!

Inkallande med ställ & lägg 8p, var bra utfört för att va vi. Tog några steg på ställandet.

Sändande med lägg & inkallning nollade. Men hur konstigt det än låter så är jag riktigt nöjd med detta moment idag. Hon var in i rutan men kom fram lite och la sig precis utanför. Inkallningen gick fint. Med tanke på vilka problem vi har med rutan så tycker jag det var bra av henne ändå!

Apportering & hopp över hinder 8p, tugg...

Apportering metall 8p, hon slog till apporten rejält med framtassarna.

Vittring nollade vi... Hon smakade på några pinnar innan hon tog upp en & då upptäckte hon att det va fel & tog upp rätt, men hade fortfarande fel pinne kvar i munnen så hon lämnade av två pinnar till mig den ena rätt... Domaren höll på att bryta ihop av skratt!!

Fjärrdirigering 6,5p flyttar fram. Detta moment är inte lätt när man är så himla uppe i varv som Dima var nu...

De flesta momenten gick nog i minst 100 knyck idag....

Vi lyckades iallafall förlänga livet på flera stycken som fick sig ett gott skratt!! Domaren sa efteråt att jag hade iaf den roligaste hunden på tävlingen idag.. Det är ju så de ska va sa han... Jaja det kan nog bli bra med lite mer träning.

Kände mig ändå glad & nöjd efteråt. Kul att Dima är glad, men nästa gång hoppas jag att det blir lite mer sansat:)

Inte ett enda förstapris i någon av klasserna delades ut idag. Va mycket lukter i gräset tror jag & frostigt och kallt. Men det va inget som störde Dima så jag kan inte skylla på ngt av det heller. För oss är det så enkelt som att vi har helt enkelt tränat för lite, vilket jag visste redan innan. Så nu är det bara att träna hårt i vinter!!


Kommentarer
Postat av: Linda, Ali & Myra

Härligt med hundar som har attityd! Lite finslip på det där så blir det kanon. Kram

2010-10-24 @ 21:19:21
URL: http://www.ali.dinstudio.se
Postat av: Cissi

De var ju en bra debut de där :O



Inte så mycket sämre än min och Divas tävling igår. Och som sagt, att ha ROLIGT är huvudsaken. Då kommer man långt! Bra gjort av henne att hon kom på sig själv att ha fel pinne ;)



Kramar Cissi och Diva

2010-10-24 @ 22:57:32
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Cissi

Det där var ju en bra debut. :O



Huvudsaken är ju att ni hade roligt och vad jag förstår så hade ni det med ;) Bra gjort av henne att komma på sig på vittringen även om "bonus pinnen" inte bidrig till några poäng ;)



Kramar Cissi och Diva

2010-10-24 @ 22:59:22
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Anna&Trion

Grattis till debuten ;) Älskar våra galna goldens... blri alltid glad och på bra humör när jag är med Ludde och jag förstår att Dima är precis likadan! ;)

Hade velat sett er :) Men det blir säkert framöver snart! =)

2010-10-25 @ 22:06:21
URL: http://rocktassar.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Haha, vad skojiga de är våra hundar! Jag och Indy brukar också få kommentarer om att han är en glad och rolig prick på planen. =) Bra att ni hade kul i alla fall, och synd att domaren inte gav poäng för "bonuspinnen" som hon så snällt tog med till dig!

2010-10-27 @ 15:51:44
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Cissi

Sv: Det var verkligen tur att det inte blev värre än att jag hade hjärtat i halsgropen hela vägen hem :S



Man känner sig ganska makt lös då det händer såna där saker med och man inser hur fort det kan gå. Läbbig :S

2010-10-31 @ 15:58:55
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0