Uppletande & Täcke

Tog & plockade ihop lite saker som behövs för att göra ett uppletande, regnet bara vräkte ner. Gick upp i skogen här ovanför slaktboden. Där uppe gick jag, Fiffi & Sandy upp en liten ruta där jag la ut fyra föremål(vante, plånbok, hovborste & en reflex). Skickade sen Dima för att leta, vilket började med bara spring & åter spring innan hon kom på vad det var hon skulle göra. Sen plockade hon duktigt in tre föremål + en hörnmarkering som hon hoppade upp i trädet och plockade ner :O). Plånboken fick va kvar så fick Sandy leta upp den, vilket hon gjorde duktigt. Lite lugnare tempo på henne, eller mycket lugnare kanske jag ska säga... Men in kom den och glad & stolt var hon!! Sen gick vi en promenad i skogen. Jag & Fiffi gick i sakta mak i Sandys tempo, medans Dima fick springa lös, så där var det fullt ös! De sov gott i en enda stor hög i bia bädden när de kom in:)
Kameran fick va hemma idag... tror inte den hade gillat regnet.


Tvättstugan har fått sig en omgång idag oxå, vilket behövdes! Finns fortfarande en hel del kvar där som snart ska tas omhand. Lister har vi fått upp idag, så gott som över allt där det har saknats, likaså foder runt fönstren uppe i hallen. Snabbt går det när det kommer ngn som verkligen kan det där!! Himla gött!!


När jag var upp och pysslade hos hästarna förut så tog jag av Misty täcket som hon har fått ha på sig nu när det regnat så mycket ute. Hon är väldigt frusen när hon blir blöt... När jag tog av det kom jag på att jag skulle testa att lägga på Flach täcke för att se vad han tyckte om det. Han imponerade igen genom att inte reagera ngt alls egentligen. Han lyfte lite på huvudet och sen böjde han sig fram med huvudet och kikade vad han hade framme på bogen vid knäppningen på täcket, sen fortsatte han att äta sitt hö, konstigare än så var det visst inte:) Han fick ha det på sig en halvtimme ungefär sen tog jag av det igen.


Ngt stort täcke till lilleman, men nu har han fått prova på det iaf:)




Buspojkarna

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hennes syster har oxå en tendes att springa först en massa och sen komma på att man visst skulle göra något med =P



Härligt att uppletandet fungerade bra i övrigt.



Kramar Cissi och Diva

2010-11-06 @ 10:39:36
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0