Hopphäst!?!

I onsdags flyttade vi "hem" hästarna till stallet istället. Där Misty & Prinsen har bott de senaste åren. De som har Misty har vart så himla snälla så de har byggt ut med en till box så Fflach oxå får plats:) Det var inga problem att gå med Fflach dit, han hade ju Prinsens trygga rumpa att gå bakom. Vi fick ett möte med en häst på vägen dit. Detta söta lilla welsh sto ville Fflach väldigt gärna bekanta sig med... Men det fick han inte för mig:O. Första natten i stallet gick oxå bra, han verkade lugn och trygg. Att ta ut dom på morgonen va heller inga problem.

Imorse jobbade jag så Ida skulle ta ut dom, hon tog ut Prinsen först och skulle sen gå in & hämta Fflach, men innan hon han in så mötte hon Fflach som kom ut av sig själv... Han sprang in till Prinsen som stod ute och åt hö. Han hade hoppat över boxdörren!! Hur sjutton han lyckades med det utan att slå sig fördärvad fattar jag inte. Men inte en skråma hade han & inte verkade han ha ont ngn stans heller som tur var! Boxdörren är 140 cm hög så jag trodde aldrig att han skulle hoppa över den. Men tydligen är han en riktig hopphäst!!;) Nu blir det galler ända upp till taket på hans boxdörr!! Han hade ju Misty kvar inne så han var ju inte helt ensam kvar heller.

Nu blir det sängen för mig. Har haft en "körig" dag idag & har fyra dagar kvar att jobba innan jag är ledig ett par dagar igen.

Trevlig Helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0