Bra dag!

Jag gick upp tidigt imorse, eftersom jag hade planerat att åka till Filipstad och träna. Vaknade av att solen lös in i sovrumsfönstret, det är alltid skönt att vakna av solens strålar. Känns liksom roligare att gå upp då. Men när jag kom ner och kollade på termometern så konstaterade jag att träningen fick ställas in. det var -20 grader! Så jag tog med hundarna ut på en snabb rastning och sen fick jag tvätten vikt och nerstoppad i rätt lådor innan resten av familjen vaknade. Här sover oftast barnen till nio- halvtio om de inte ska till skola och dagis. Linus sover inte lika länge, men han är med sin farmor och farfar till kusten så han är inte hemma denna helgen.

Sen blev det stallet, hade tänkt ta en ridtur, men det var för kallt för frusna mig. Så det blev bara mockat och fodrat. Dima var med och hjälpte till med en och annan bulle ;) Passade på att ta en kombinerad promenad och tränings tur med Dima. Tränade en massa vändningar och stegförflyttningar. Släta inkallningar och sättande under gång. Hon la sig istället vid två tillfällen, men gjorde bara om och sen blev det rätt. På hemvägen fick hon ett riktigt golden rus & bara sprang & sprang ;D När vi kom tillbaks till stallet hade det hunnit bli riktigt varmt och skönt i solen! Men då hade jag inte tid att rida. Vi skulle iväg till nöjesfabriken och leklandet med barnen.

Leklandet var en riktig höjdare!! Riktigt roligt för både stora och små. Här fick vi iaf motinon, inte lätt att hinna med i barnens tempo, va liksom lite trångt på endel ställen.  Där tillbringade vi ca 3 timmar sen träffade vi farfar (barnens) på stan & han bjöd på middag. Jag åt en god pepparstek & till efterrät en varm munk( vi åt på Munken) med marinerade vinteräpplen, vanilj & kanelglass. Smaskigt värre!

Imorgon står det korvgrillning på schemat!

Jag har tagit en massa kort under veckan som jag ska lägga in bara jag hittar batteri laddaren till kameran...

Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0