Tillbaka till verkligheten

Ja jag är tillbaks till verkligheten. Tidiga mornar och sena kvällar med jobb. Men det är inget negativt! Bara roligt & skönt att va riktigt trött på kvällen när man ska sova. trött både i huvudet & i kroppen :) Av någon konstig anledning så hinner jag även med mer hemma, man har liksom ångan uppe när man kommer hem.

Idag har jag vart ledig så det har blivit både ridning för mig & Dima var oxå med. Prinsen fick fnatt idag & bockade och sparkade bakut när vi galloperade. Jag höll mig kvar iaf :D Efter stallet blev det träning med Dima. Vittring och inkallning + frittfölj med stegförflyttningar. Jag har nu fått pm till en tävling som vi är anmälda till, men jag kommer antagligen stryka oss. Eftersom det har vart väldigt dåligt med träning i vinter. Eller så kör vi ändå & tar det som en träningstävling helt enkelt. Vi får se vad jag bestämmer mig för, har ett tag till att fundera på det.

På fm var Isac och jag och hälsade på pappa, Isac blev kvar där & blev hemskjutsad av morfar ikväll. Han har längtat så efter mormor och morfar när de har vart borta i två veckor. De har vart till Teneriffa och solat igen.

Under veckan som gått har vi vart på en husvisning. Resten av min familj vill flytta ner till Molkom. Men jag vill inte flytta!! Jag trivs så himla bra här. Bra grannar, fin utsikt, sol från tidig morgon till sena kvällen (när den

Bättre kan det väl inte bli??!

lyser),kan ha hästen här på sommaren, nära till skogen, nyss renoverat halva huset & äntligen fått lite fint här inne... & då ska vi flytta! NEJ, jag vill inte!! Visst finns det väl fördelar med att bo inne i molkom oxå, men nja jag är nog ändå skeptisk... Men vi får se om majoriteten vinner, men jag har nog Isac på min sida fortfarande iaf. De andra två barnen vill kunna gå till sina kompisar och leka när de känner för det. Blir ju inte riktigt så när man på som vi gör nu.


Och bara öppna dörren och komma ut till sin Prins...


& stor gräsmatta att leka & träna på...

Ja, visst finns det nackdelar oxå. Men själv ser jag nog mest fördelar.

Ha det gott!!


Kommentarer
Postat av: Carolaa

Hej Malin!!

Va,,, har ni planer på att lämna oss. Hoppas att det inte var något fint hus ni var och titta på,,, Nej skämta bara. Ska ärligt erkänna att tankarna finns här med i hlva familjen. Fast jag får nog inte med mig Jens. Trivs jättebra, bara det att det blir attans jobbigt för barnen. Jag har själv växt upp med att kunna ta mig vart jag ville utan mammas och pappas hjälp.Har varit på väg till dig flera dagar, så de upp snart ramlar jag in,,,,

2010-03-30 @ 08:01:47
Postat av: Tina/Rosso

Det finns lite och brottas med förstår jag.

Det finns ju alltid för och nackdelar med allt.

Du ska se att det är lättare för resten av familjen att bo kvar när det nalkas vår och sommar.



Lycka till på tävlingen vad du än bestämmer dig för.



Kram

2010-03-30 @ 13:30:34
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Lottis

Klart ni ska bo kvar i Acksjön!!! Det är väl inget att fundera på!

2010-03-30 @ 20:55:50
Postat av: Malin

Carola: Du är alltid välkommen! Jag är ledig hela påsken, då hotellet har stängt:)Jo det är väl för barnens skull isåfall, om vi flyttar. Själv bodde jag ju i Brattfors city när jag växte upp så jag hade oxå bara att gå över till en kompis när jag ville & jäklar va roligt vi hade när hela kompis gänget träffades & lekte drakula på kvällarna...



Tina: Tror oxå det blir lättare när sommaren kommer. & med tävlingen löste det sig så enkelt med att jag ska jobba då, så det blir till att stryka sig. Men vi behöver som sagt träna mera så det gör inget:)



Lottis: Visst är det inget att fundera på!

2010-03-30 @ 23:03:17
Postat av: Jenny

Tyvärr förstår jag dina barn som vill flytta, jag vet hur det är att växa upp mitt ute i ingenstans. Inte alltid så roligt... Men jag förstår oxå dig som är vuxen som kan köra bil. ;-)Ni har ju det jätte mysigt i Acksjön.



Glad Påsk!!



Kram Jenny

2010-03-31 @ 19:59:16
Postat av: Cissi

Ja jag började nästan fundera vart du hade tagit vägen:P



Flytt alltså:O Spännande! De löser sig nog ska du se.



Glad Påsk!

Kramar Cissi och Diva

2010-04-01 @ 16:52:56
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0