Lydnadsträning

Efter jobbet idag åkte jag hem till pappa & mamma där Elin & Linus skulle hämtas, Isac hämtade jag på dagis innan. Men där blev alla tre barnen kvar en natt till så de får ledigt imorgon när jag & Fredrik jobbar. Åkte hemmåt själv med Dima & Fiffi som var med. Stannade vid Åsvalla och tränade lydnad innan jag åkte hem. Där hade jag bra störning av tre ungdommar som tränade fotboll. De visslade och försökte få Dimas uppmärksamhet. De trodde nog att de var irriterande, men de skulle bara veta vad perfekt det var att ha störning bredvid!! :) Dima var däremot inte så intresserad av dom hon är ju ganska van vid barn som springer och leker när vi tränar. Hursomhels så är jag nöjd med träningen. Rutan har peppar peppar gått riktigt bra nu på sistånde. Men jag gör det ganska enkelt, varvar med att lägga ut bollen med snöre & att skicka utan den utlagd. Började ju i höstas med att skicka henne rakt igenom rutan eftersom hon alltid hamnade snett när hon kom in mellan konerna. Nu kan jag skicka henne rakt ut och långt utan att det blir snett. Vittringen gör vi oxå ganska enkelt, börjar med att påminna henne vad det handlar om genom att lägga ut godis runt pinnarna innan jag skickar henne första gången. Rätt pinne plockad båda gånger. Gjorde det bara två eftersom jag inte vill trötta ut henne. Hon tycker det är superkul!! Det kom fram en tjej som vill att hennes hund skulle få komma fram och hälsa. Vet inte om hon tog illa upp när hon inte fick...

Väl hemma fick hundarna kvällsmat och jag cyklade upp till Carola med kryddor. Fredrik & jag tog en promenad sen. Sa till Fredrik att jäklar va Dima ser tjock ut!! Hon så ut som en tunna!! Hon fick ju inte mer mat än vanligt. Hon måste ha ätit ngt mer sa Fredrik, men jag hade ju haft koll på henne hela tiden så ngt mer kunde hon väl inte fått i sig... Sen kom jag på att jag hade en limpa Gott Gräddat i en påse på köksbordet... Mycket riktigt så visade den sig vara tom när vi kom hem, endast en söndertuggad plastpåse kvar som låg på golvet. Det förklarade formen på magen!! Blir så sur på både mig själv och på Dima!! Jag vet ju att det inte går att lämna Dima ensam i köket om det ligger ngt ätbart inom räckhåll. Men ändå glömmer man bort det ibland!! På brödet spelar det väl ingen roll, men Dima kan ju inte må bra så som hennes mage ser ut just nu...

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Trevligt att få fräffa dig med barnen i helgen. Såklart Dima med.

Roligt att du har kommit igång lite med träningen igen, låter som det går bra.



Brödet Gott Gräddat är faktiskt riktigt gott så det kan Dima såklart inte motstå....



Trevlig Midsommar

Kram

2010-06-24 @ 20:58:38
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Cissi

Det var verkligen trevligt att träffa er med. Ja och du verkar ha kommit igång i träningen du med;)



Trevligt Midsommar!



Kramar Cissi och Diva

2010-06-25 @ 17:19:43
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

En sådan liten mattjuv! =) Hoppas magen mådde bra efter brödglufsandet!

2010-07-01 @ 19:08:43
URL: http://nougador

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0