Rolig Helg!!

Igår Var ju jag & Jenny ute och red på hea. Jag hyrde transport i Molkom. Åkte upp och lastade in Prinsen som alltid är så duktig och går rakt in i transporten. Men igår hade han bestämt sig för att han inte vill ut och åka.. Men med lite godis och övertalning så gick han in ändå. Sen var han riktigt pigg och glad ute i skogen där han aldrig har vart förut & dessutom fick han sällskap av halvblodet Lasse. Det är så himla fina ridvägar på brattforsdheden! Mjuka fina sandvägar och fina stigar att rida på, helt perfekt!! Sen lastade vi in hästarna och åkte hem till Jennys föräldrar där jag blev bjuden på mat & fika. Prinsen fick lite hö & vatten och fick vila i en box istallet under tiden. Sen blev det inlastning igen & nu gick han duktigt in igen. Nu var det svåraste momentet för mig kvar-Att backa in trnsporten vid Q8 igen!! Jag kan inte backa med släp... Men lyckades faktiskt få in den ganska rakt iaf. Men dock lite längre ut än den stod när jag hämtade den;)

När jag kom hem till mamma och pappa igen, där barnen var så var det dax att cykla iväg till fotbollsplanen för att se på årets match som spelades mellan Brattfors & Persberg. Den vanns av Brattfors!! Inte illa jobbat! Med tanke på att de inte längre spelar fotboll i vanliga fall vilket däremot Persberglaget gör. Min lillebror var med & spelade.

Dima var med & kollade på matchen, men hon va inte så intresserad av fotbollen utan roade sig istället med att gräva i sorkhål ;)

Nu ska jag ta och laga lite mat, har lovat Fredrik mat när han kommer hem ikväll. Hoppas att han har med sig lite god fisk hem den här gången!!

Kramar Malin


Kommentarer
Postat av: carola

Hello kära granne. Tur att du e så duktig på att skriva i din blogg, så jag vet att ni lever och har det bra. Saknar er, skulle vara trevligt om vi kunde ta en grillkväll. Kram från grannen uppe i backen

2010-07-11 @ 21:12:48
Postat av: Cissi

Härlig helg hurre du =D

Ni har ännu lite varmare än oss förstår jag=P Men som sagt härligt med värme. =)

2010-07-12 @ 16:24:29
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för en trevlig ridtur! :-)Tror båda hästarna tyckte det va kul att få lite sällskap, jag tyckte det iaf!



Kram Jenny

2010-07-12 @ 18:57:33
Postat av: Cissi

Sv: Tack =) Jag ska läsa Idrottsvetenskap i Östersund på Mitt Universitet.



Nä det gjorde de inte =( Men båda lagen spelade verkligen bra så vilket som helst hade kunnat vinna=)

2010-07-13 @ 16:09:50
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0