Sport Helg

Ytterligare en helg avverkad! Igår stod jag i cafeterian i sporthallen under dagen, Örnen spelade match mot Lesjöfors/Filipstad. Örnen vann matchen med 8-2. Linus spelade back och hade gjort två assist. Själv kunde jag ju inte följa matchen hela tiden eftersom jag servade med godis, korv & fika ;) Men de jobbade på bra killarna och fick åka hem nöjda och glada efter segern!!

Sen på kvällen åkte vi alla utom Isac. ( Han ville hellre va hemma hos farmor) till Karlstad och tittade när Färjestad spelade mot Brynäs, en rolig match som även här slutade med vinst för hemma laget!! Färjestad dominerade nästan hela matchen, det var först ca 5 minuter från slutet som Brynäs gjorde sitt tredje mål som det blev riktigt spännande. Men det gick ju fint ändå! Färjestad vann med 4-3. Efter matchen stannade vi kvar så Linus fick atografer utav Micke Johansson och Marcus Paulsson. Lite shopping i shoppen blev det för de små oxå.


Dagens träning blev inställd pga det var alldeles för kallt!! - 20 grader var det här hemma imorse och i Filipstad dit vi skulle var det -24 grader så det blev inget med det :( Så för mig blev det en lugn dag här hemma. Fredrik & barnen åkte till badhuset & var borta ändå tills i em.
Jag har blivit inspirerad av "halv åtta hos mig" så jag har mixat ihop en trerättersmiddag från detta program. Det ska vi äta nu när Fredrik kommer hem efter träningen.

Förrätt:
Knaperstekt bacon med valnötter och getost på en bädd av baby spenat, toppad med dressing av senap, honung, vitvinsvinäger och raps olja.
Ljummen knaperstekt bacon på spenatbädd 
Varmrätt:
Carinas pasta surprice (Bytte till riktig kyckling istället)
Carina´s Pasta Surprice

Dessert:
Vitchocklad cheescake med kola och marinerade björnbär
Vit chokladcheesecake med kola och marinerade björnbär

Ska bli gott!! Alla recept finns på recept.nu

Nu ska jag åka och ta in hästarna så de får sin kvällsmat & gå och sova.

Ha en bra kväll alla bloggläsare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0