Mini semester!!

Nu har jag bokat hotelrum i Göteborg. Vi åker tidigt på onsdagmorgon & åker hem på torsdagkväll, vi ska ta tåget har vi tänkt. Det var typ hundra år sen jag åkte tåg!! Tror det blir både billigare och enklare med tåget. Tråkigt att ha bilen parkerad i stora staden på natten oxå... Jag har lyckats övertala Fredrik att följa med. I göteborg ska vi hälsa på Ulf (Fredriks bror) & Frida, sen ska vi kolla på en massa hundar på MyDog mässan. Och så tänkte jag att vi ska heja på Tina & Rosso (Dimas pappa) som ska tävla lydnad. Ska ringa min faster i Göteborg oxå och höra om hon har tid för oss en stund. Har fixat med barnvakt, hästvakt och en Dimavakt, det återstår alltså ett par hundar till att placera ut... Ngn som känner sig manad?? Nej det ska nog ordna sig ändå hoppas jag. Mamma och pappa ska ta hand om Dima, men ville hellre ha Sandy, men jag lyckades övertala dom att ta Dima istället :) Av ngn konstig anledning så brukar det vara lättare att få ngn att passa Sandy och Fiffi. Förstår inte varför?? Ärligt alltså Dima är hur snäll som helst!! Det enda är att hon är lite tjuvaktig om det råkar ligga mat framme på bord eller bänkar. Ständigt hungrig, stackarn!! ;)
Andra goa egenskaper hon har är att prata, det har jag säkert berättat om förut... Särskillt på morgonen när man kommer upp då kan hon väcka hela huset med sitt prat. Men nu har hon börjat prata på natten oxå, och det är alltid mig eller Elin hon går till. Inatt sov jag i Isacs säng, Isac låg i min & Fredrik snarkade så jag inte kunde somna... Så då gick hon in till Elin & försökte väcka henne, men jag vaknade i rummet bredvid. Tog med henne ner och satte upp ett kompostgaller med två stolar framför, tror ni det hjälpte?? Nejdå ett kompostgaller stoppar inte Dima ;) Hon är väl smart, hon puttar undan stolarna & sen vet hon ju att ett kompostgaller ramlar ju lätt om man buttar på det!! Det lärde hon sig redan som liten. Min lilla prinsessa :D Det är inte det att hon behöver ut eller så, hon vill bara gosa lite. Tappade visst tråden lite... Det ska iallafall bli skönt att komma iväg lite, bara jag och Fredrik. Det är ca ett år sen sist & då fick han magsjuka & låg i hytten på Ålandsbåten i ett dygn, så jag fick roa mig själv, med trerättersmiddag mm. Det var inte så kul då, men nu efteråt skrattar vi åt det.

Idag har vi haft lite vinteraktiviteter ner på sjön. Mång som kom trots att det var sååå kallt. Skridskoåkning och korvgrillning är aldrig fel, även om det var ikallaste laget för händer och fötter. Ska lägga in lite bilder imorgon.

Ha dä gött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0