Ljusare tider

Jag har vart ensam hemma hela dagen, ja Dima & Fiffi har ju vart hemma med mig oxå förstås. Detta har utnyttjas till fullo!! Termometern har dragit sig uppåt en bit idag. Endast -9 grader i solen mot husväggen!! Så här har tränats. Vi började med vittringen, vilket märktes klart att vi inte tränat på länge. Började om från början igen, men det märktes att hon rätt snabbt kom på vad hon ska göra. Så det kommer bli bra!! Sen gick vi ner till isen på sjön där det är upp plogat en fin plan. Så där blev det frittfölj med stegförflyttningar. Detta gick kanon, men så är det ju det här vi tränat mest på oxå nu när det vart så kallt. Inkallning med ställande & läggande, ställandet blev allt för många steg idag däremot så gjorde hon ett klockrent läggande! sättande under gång går fin fint. Fjärr blir det fortfarande endel framförflyttningar. Men det bästa av allt är Dimas attityd!! POSITIV & GLAD HELA tiden :-) & om ngn icke hundtränande människa såg och hörde mig där nere på isen, så är jag antagligen dumförklarad. Men det tar jag gärna. Det är så roligt... Detta var vad vi tränade på idag.

Sen blev det promenad i solen, bara Dima & jag :) Vi gick i skoterspåren  på sjön. Solen verkligen värmde, det blev alldeles varmt mot den sidan som var mot solen. Gött!! Nu går vi mot ljusare tider...

Fiffi fick stanna inne när vi gick, det är fortfarande för kallt åt hennes tassar att va ute ngn längre stund. Igår när vi var ute och gick slutade det med att jag fick vira in henne i filten och sätta henne i pulkan. Annars brukar man höra om hundar som drar pulkan, men här var de tvärtom ;)

Nu ska jag åka till stallet och fixa lite mat & vatten till Prinsen & Misty.

Ha det gött!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken träning du verkade ha haft.. Ni verkar närmare 3:an än mig och Diva;)



Det är så härligt när temperaturen börjar bli så pass så man kan vara ute på dagarna utan att frysa ihjäl:P



Kramar Cissi och Diva

2010-01-10 @ 23:04:33
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0