Härlig dag!!


Dima har precis kommit ut på isen


En riktigt skön dag har vi haft idag. Jag & Isac hade sovmorgon, Fredrik körde Linus & Elin till skolan imorse. Första skoldagen efter jullovet. Isac och jag vaknade vid niotiden & gick upp och åt frukost, för att sen ge oss ut på promenad i det fina vädret. Vi gick en tur ner på sjön, men trots att det endast var en sisådär 8 minusgrader så vart det riktigt kallt efter en stund, det blåste endel där på sjön. Jag drog Isac på bobben & Dima sprang som hon ville, ja nästan. Hon har vart väldigt duktig nu ett tag och håller sig i närheten & ibland stannar hon och tittar precis som att kommer ni snart eller? Jag t.om glömde ta med kopplet när jag gick eftersom att det sällan behöver användas när vi inte ska gå på vägen. Lite fritt följ blev det allt oxå. Och en massa inkallningar förstås :)

Såhär ser man ofta Dima


Såhär oxå!

Dima                 Isac              Vårt hus  

Sen tog vi en tur med bilen till hästarna och gjorde iordning för kvällen. Det var länge sen vi red nu, eftersom att det har vart så himla kallt, fingrar och tår fryser snabbt till is då. Jag har tagit mig ngn barbackatur bara. Hoppas på bättring nu!! På tors börjar ridningnen på ridskolan oxå, även den sista lektionen innan jullovet hoppade Elin över eftersom det var så kallt. Jag har bestämt att jag ska ha magrutor i slutet av sommaren så jag får nog rida mycket framöver om det ska uppnås ;) Tror ni man kan få snygg mage efter att ha haft tre barn som legat därinne?? En gång i tiden hade jag faktiskt en riktigt vältränad mage!! Men det var väl en sådär 11-12 år sen... Haha, jag har inte sådanna problem som det verkar som! Men sätter jag upp ett högt mål så kanske man iaf kommer en bit påväg ;-D

Ikväll har jag och Carola gått fem km, självklart var Dima med. När jag kom hem var det Fredriks tur att gå samma runda, även då fick Dima hänga med. Han chansade på att Fiffi skulle kunna gå utan att få kramp i sina tassar, och det hade gått rätt bra. Frusit lite hade hon gjort, men han peppade henne med lite rådjurssnack & då gick det bra igen!


Dima för fem minuter sen, man blir trött efter en lång dag!!


Såhär ser hon ut nu i skrivande stund

Nu ska jag packa ner mina nybakta bullar i påsar & stoppa in i frysen.

Natti Natti

 


Kommentarer
Postat av: Marika, Nellie o Speja

Ser ut att vara en härlig dag. Dima njuter nog i fulla drag av snön eller?

Nellie tycker det är jättekul men får lätt kramp i tassarna det är mindre roligt!!



Ha det gott!

2010-01-12 @ 08:06:04
URL: http://nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Cissi

Vilka härliga bilder:D Ser att systrarna är lik;) Diva ser exakt lika dan ut då hon leker i snön;)



Ha de gött:)



Kramar Cissi och Diva

2010-01-12 @ 20:03:23
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Tina/Rosso

Härliga bilder.

Önskar att jag också hade bullar att packa ner i frysen.

Kram

Länkar dig igen.

2010-01-13 @ 19:08:02
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0