Skön resa

Skrev ett långt inlägg igår som jag glömde spara, surt! Tänker inte skriva så långt idag det får bli en kort sammanfattning istället.

I onsdags bar det av till Göteborg där vi bodde på Gothia Towers, som ligger i direkt anslutning till mässan, vi behövde inte ens gå ut för att komma in på mässan. Vi bodde på 15;de våningen. Fin utsikt över hela Göteborg! Det första jag kollade var hur man skulle ta sig ut om det skulle börja brinna, kändes lite otäckt faktiskt när man var så högt upp. Men det gick ju bra. Innan vi checkade in på hotellet så gick vi omkring på stan en stund, jag fick mig en ny jacka och ett par benvärmare. Sen blev det mat & en varsin öl på en krog längs Avenyn. I Göteborg var det förresten riktigt varmt endast -10 grader när vi kom dit mot -29,5 när vi åkte hemifrån.
Senare på kvällen efter lite slappande på rummet så gick vi ut för att möta Ulf & Frida. Ulf hade bokat bord på en resturang som hade supergoda pastarätter. Där blev vi sittande några timmar, jättekul att träffa dom. Sen åkte de hem till sig, de skulle upp och jobba på morgonen. Fredrik och jag avslutade kvällen med en god drink på resturang Heaven som låg på 23;e våningen på vårt hotell. Ännu bättre utsikt över stan! Vi är ju lantisar så det var kul att sitta och titta ut över sivilisationen ;)

Igår gick vi på My Dog mässan hela dagen, jag var väl som barnen är på julafton.. Hundar och hundprylar vart man än tittade:D Jag blev sponsrad med ett nytt träningsställ från Arrak av min käre sambo :) Som han förstås prutade på, jag tycker det är så pinsamt, men börjar väl vänja mig. Han försöker t.om pruta när han handlar på Konsum!! Sen blev det lite annat smått & gott handlat oxå. Höjdpunkten var ju såklart lydnadstävlingen där Tina och Marika var med och tävlade. Och såklart en massa andra duktiga ekipage. Vilken härlig inspiration man får utav att se alla dessa duktiga hundar & förare!! Nu ska här tränas! Väntar bara på att kylan ska släppa lite... -20 är lite väl kallt, det blir inte direkt några ordentliga träningspass. Nu är det faktiskt nere på -25... Tycker ju att alla goldisar är roliga att se, alla vi såg va så otroligt glada hela tiden. Ja det var väl de flesta andra oxå förstås, men golden är ju lite charmigare ;) Eller som Fredrik sa: -Det känns lite som att de skulle kunna hitta på lite bus när som helst... Men han tillade sen att -Det är kanske för att jag är van med Dima. Ja, jag förstår inte va han menade??? ;)
Rosso gjorde en sån söt grej på vittringen, han såg för söt ut... Det var jätte roligt att få se dom tävla & även Nellie & Marika förstås, fast de har vi ju sett tävla förut... Att bara våga anmäla sig till en sån här tävling tycker jag är modigt! Snacka om störning runtomkring tävlingsplanen.

Sen var det dags för hemfärd, men vi hade god tid på oss, vi stannade och åt påväg till centralen. En god köttbit med whiskeysås till, jäklar va gott det va!! Jag gillar inte att dricka whiskey, men såsen den va super god. & köttet helt perfekt! Jag skulle kunna åka till Göteborg bara för att äta mat på detta ställe!!

Sen kom vi hem till ett varmt gott hus, snälla Stefan hade eldat åt oss. Tack för det!! Däremot hade vattnet frusit.. Men nu är det tinat igen, inget hade gått sönder som tur var.
Idag är alla barn hämtade och Dima och Fiffi. Sandy skulle med hem oxå var det tänkt. Hon blev så glad när jag kom, men när vi skulle gå ut till bilen stack hon in igen och la sig i köket!! Hon ville inte med... Linus farmor sa att hon får väl stanna då om hon vill. Så hon fick va kvar, snopet! Men där är det lugnt och skönt, inte som här hemma där det är full rulle hela tiden. Där får hon gå och lukta som hon vill när de är ute och går och hon blir klappad nästan hela tiden. Hon blir bortskämd!! Men det tycker jag hon är värd att bli, mattes snälla goa Sandy! Får väl se när hon kommer tillbaks.

Imorn skulle jag ha vart till Ullricehamn på fest/konferens med säljjobbet, men jag valde att stanna hemma pga det är så halt på vägarna. Kändes lite taskigt att inte åka, men så får det bli. Ska bli skönt att va hemma med familjen nu oxå.
Det blev visst ett lååångt inlägg ändå...

Må Gott!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad du verkar ha haft det bra:D Lite avundsjuk är jag allt, men du hejjade iaf fram Tina och Rosso bra tycker jag;)



Ha en bra helg:)



Kramar Cissi och Diva

2010-01-09 @ 00:05:54
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej!!

Kul att du tittade in på min blogg!!

Så jag tog en tur till din också!! =)

Ha det så bra!! Hörs!!

Kraam!

2010-01-09 @ 16:58:26
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0