Tunisien & tränat

Imorse begav jag mig av till Karlstad. Skulle kika lite på ett Café som är till salu. Det är en liten dröm jag har att öppna eget café. Men nu var nog inte detta det rätta stället, tror jag... Erkänner att jag är lite feg oxå. Mycket tankar, tänk om det inte går ihop osv. Däremot gick jag in till Jenny på Resia och bokade en resa till Tunisien!! Ska bli såå kul att åka utomlands igen, var länge sen vi var iväg nu. Isac som är minst brukar säga: -det var sååå länge sen vi var i Thailand!! -Kan vi inte åka dit snart igen??! Nu är det så att vi har aldrig vart i Thailand, men han har väl hört mormor och morfar prata om sina resor... ;) Jag träffade mamma och pappa i stan oxå, de var med till cafét. Då blev pappa väldigt sugen på att följa med oss till Tunisien. Så imorn ska vi boka en resa till honom oxå :) Mamma däremot får va hemma och jobba, kan inte ta mer semester. Men det är inte så synd om henne. Hon och pappa kom ju hem ifrån Thailand på juldagen och så åker de till Teneriffa i två veckor i mars. Men pappa som är välförtjänt pensionär kan hänga med oss i maj oxå! Nu har vi ngt att se fram emot i vår!!

I em åkte jag och Dima till klubben där vi träffade B & Y igen och tränade. Blev väl ungefär samma saker som i söndags som tränades. På platsen blev det däremot fyra hundar idag, Dima fick en ung lite osäker hund bredvid sig som gick upp ett par gånger. Men Dima ligger tryggt kvar. Hon har fått till vana att lägga sig på sidan när vi lägger plats. Inte så att hon rullar över efter en stund utan hon lägger sig så direkt jag lägger ner henne. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt detta?? Eller om det ens gör ngt?? Men det ser ju inte så roligt ut... Ngn som har tips att ge?? Det snöade för fullt under tiden vi tränade. Ska tydligen bli en massa mera snö & sen kallt igen till helgen. Vill inte ha mera kallt!! Det är helt perfekt som det har vart nu med ca  sex sju minusgrader.

Prinsen

Imorgon ska jag ut och rida på Prinsen tillsammans med Karin & hennes häst. Så jag hoppas det inte blir allt för mycket busväder... Fick reda på idag att Elin får byta ridgrupp som jag bad ridläraren om. Hon har blivit lite rädd sen hon blev avslängd i höstas. Den gruppen hon är med i nu både travar och gallopperar själva ganska mycket. Så jag bad om att hon skulle få byta till nybörjargruppen istället. Det ska ju va roligt att rida!!! Inte ska man behöva sitta på hästryggen och vara rädd. Hon är ju faktiskt bara 6 år! Själv hade jag inte ens börjat rida när jag var sex. Sluta rida ville hon inte däremot, men att byta grupp tyckte hon var bra.

Kan man hitta sånna här i Tunisien?? ;)


Var och skulle hämta hem Sandy idag när jag var till Filipstad. Men det var samma sak idag. Hon blev jätteglad när jag kom dit, men när det var dags att åka stack hon in i köket och la sig igen!! Så hon blev kvar även denna gång. Snacka om att få bestämma själv! Men för mig får hon gärna stanna, eftersom jag vet att hon har det så bra där. Tydligen bättre än här om hon får säga det själv... Lugnt och skönt antagligen :) Det är hon värd!!

Mattes Prinsessa!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ett café:D Du är nog inte ensam om en sån dröm;)De skulle helt klart vara superkul att ha ett:D



Vad härligt med semester. Hoppas det blir bra.

Vilken lurig hund du har;) Hon trivs nog vädligt bra, och hon talar tydligt om det oxå:P



Kramar Cissi och Diva

2010-01-28 @ 12:08:28
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: carola

Åååå vad härligt med semester. gött å ha något att se fram emot. Tufft med eget cafe, jag lovar att bli stammis. Men då får du lova många promenader....Ha det gott

2010-01-31 @ 00:03:38
Postat av: Malin

Haha, klart jag lovar många promenader!!

2010-01-31 @ 17:10:52
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0