Födelsedag

Nu var det ett tag sen igen, men jag har inte så himla mycket att skriva om. Men vi har iaf haft en födelsedag här, det är Isac som fyllde 4 år i söndags. Det har vart kalas i dagarna tre & riktigt än är han inte färdig firad...
En hel massa fina presenter har han fått. & på söndag morgon när han blev uppvaktad med frukost & presenter på sängen så var även lilla kusinen Valdemar med och sjöng för honom. Vi var barnvakt till honom från lördag till söndag. Det var första gången han sov borta utan mamma och pappa. Men det gick väldigt bra, han vaknade ett par gånger på natten, men bara jag lyfte upp honom så somnade han om igen. Annars brukar han visst vakna och bli ammad några gånger på natten. Men han insåg väl att jag inte hade ngt sådant att erbjuda ;)


Här är dom mitt i paket öppningen


Fyra år!!


Släkten ute i solen :)


Elin & Isac har gjort en damm


Annars under helgen har vi hunnit med att gå på trav, påskparad och vart hos barnens farmor & mormor & morfar och ätit mat:) Rullar nästan fram nu. Fredrik hade nått en matchvikt han aldrig uppnåt tidigare så nu ska han börja ett nytt liv igen... Han har gjort det ett antal gånger ;)


Igår när vi var i stallet lyckades Dima jaga upp en katt i ett träd, högt upp i en tall. Jag vet att katterna brukar va uppe vid stallet så jag hade Dima instängd i en box medan jag gjorde iordning för hästarna att gå in. När jag sen skulle ta ut henne så sa jag ligg & stanna, jag skulle bara göra ngt snabbt. Då stack hon som kulan, har väl aldrig sett henne så snabb. Katten den var som tur var snabbare, vet inte vad hon gör om hon får tag på den. Hon brukar låta väldigt arg när hon ser en. Men förhoppningsvis så gör hon som Sandy, stannar katten så stannar hon oxå, då är den liksom inget rolig längre. Men Dima har aldrig fått chansen. Hoppas hon inte får det heller! Vi talade iaf om för kattägaren vad som hänt, de skulle ha koll på katten & jag har inte hört ngt så jag hoppas att den kom ner av sig själv! Ska snart upp till stallet så jag får väl se då.

Nu ska vi äta mat.

Ha det gott!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Sv: Ja, det känns verkligen som om vi kommit igång på allvar och jag hoppas att det kan blir något vettigt av det. :P Jag har tur ja som pluggar och har en massa tid för hundträning. Men de kommer ska du se. Det kan vara nyttigt med lite vila oxå.



Haha de där med katter känner jag igen. Mycket roliga varelser ;)

2010-04-07 @ 10:50:15
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0