Slappardag!!

Isac och jag har haft ledigt idag, jag hade planerat att städa, men hade bara ingen lust med det idag... Vi har slappat mest hela dagen. Isac har sett på lite film medans jag har suttit vid datorn & faktiskt gjort lite nytta, fått iväg några mail som jag har dragit mig för ett tag & betalt lite räkningar. Sen har vi vart ute och lekt oxå, va till stallet och fixade lite, promenerat lite med hundarna, vi har haft en lugn skön dag helt enkelt.

I eftermiddags var jag & Carola ute & gick på vandringsleden, när vi hunnit gå en liten bit på stigen hör vi att det brakar till framför oss. Hjälp, vi tvärstannar och försöker se vad det är, men ser inget. Sandy som är lös springer efter vade det nu va, en bit innan hon stannar och börjar skälla. Men hon vänder och kommer tillbaka rätt fort när jag ropar på henne. Jag gissar på att det var en älg, eftersom det stannade efter en stund. Dima och Fiffi är som galna i kopplet, de vill ju oxå springa efter. Fick bli riktigt arg på Dima så hon skulle sluta dra. Nu fick jag iaf se att Sandy kan springa ganska fort fortfarande;) Men hon slängde sig i ett dike fullt med lervatten efteråt, så det fick bli dusch med vattenslangen när vi kom hem.

Fredrik la barnen ikväll så jag åkte upp till stallet och tog in hästarna då, sen stannade jag och mös en stund med hästarna. Det finns inget som är så mysigt som att stå och borsta på hästarna och lyssna på deras tuggande på höet. Så kan man stå hur länge som helst!!

Hittade föresten vittringspinnarna idag:D De låg kvar i bilen sen sist vi va och tränade... Vilken ordning jag har-inte.

Nu blir det tv;n en stund.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Sicken härlig dag hurru;)



Läste att du kanske skulle jobba undra SM-helgen. Så tråkigt:( Hade hoppats få se dig där... Vi åker nämligen ner på fredag och hem på söndag eftermidda.



Svar: Tack så mycket. Det är verkligen skönt att få ett jobb om så bara lite jobb och lite pengar så gör det stor skillnad.



Tack så mycket. Det kan nog behövas ;) Du får allt ha de så bra på jobbet du då:)



Kramar Cissi och Diva

2010-04-28 @ 19:51:26
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Nej usch, lediga dagar ska inte användas till att städa! Mycket bättre att bara slappa och ha det skönt! :)

2010-04-30 @ 09:41:57
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Härligt med slappardagar....

Ha en trevlig helg

2010-04-30 @ 10:19:20
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0