Taggad till tusen!!

Igår när jag kom hem från jobbet tog jag med Dima ut & tränade lydnad. Oj va roligt det var. Det blir ju inte så ofta som jag vill & behöver. Körde ett rätt långt fritt följ med förflyttningar, gick jättebra, utom förflyttningarna till vänster. Då blev det endel skutt. Sättande under gång går bra, men ibland blir det läggande istället.. Rutan tog en stund att få till, då körde jag bara skicket till rutan. Undrar om det momentet någonsin kommer "sitta". Att det inte gör det nu är däremot inget konstigt alls, har ju knappt tränat det på hela vintern. Allt är väl färskvara ;).. Metall apporten tränade vi på oxå, då endast på gripande och ingångar. Eftersom hon alltid hämtar den när man kastar ut den, men det blir alltid ett hopp med framtassarna på den innan hon tar upp den. Men lägger jag ut den så går det bra. Vi skulle ju ha tävlat till helgen, men jag strök oss. Dels så sitter inte momenten bra alls, eftersom jag har varit riktigt dålig på att träna i vinter. Men så blev det jobb för mig på lördag fm så då fanns det inte ens en möjlighet till tävling längre.

På kvällens promenad så var Dima väldigt fundersam över alla grodor som skuttade omkring på vägen. Det var fullt av grodor. Har inte sett några innan, men nu var de överallt!! Dima går numera alltid i koppel på kvällspromenaden oavsett om vi så bara ska gå runt huset. Hon har börjat med att rymma när det är mörkt ute. Det är precis som att hon förstår att vi inte ser henne när det är mörkt & då skiter hon i att lyssna. Har märkt det på dagen oxå att när hon tror att jag inte ser henne så lyssnar hon inte, då står hon bara där och pekar finger till mig. Men så fort hon fattar att jag faktiskt ser henne, då lyssnar hon. Nu är det kanske inte så att en hund tänker såhär, men i mina ögon är det så det ser ut. Men jag tror att mycket hänger på att vi inte har tränat så regelbundet heller. Hennes järna behöver användas, annars hittar hon på ngt själv istället... Men nu tror jag att vi är på G med träningen igen :).

De har lovat varmt fint väder i helgen, hoppas att det stämmer!! Jobbar bara till kl 14 på lördag & sen ska jag vara ledig på söndag. På söndag ska Isac ha sitt första barnkalas, hoppas vi kan vara ute i solen då :)

Trevlig Helg!!!


Årets första bad till helgen??? Väntar på att isen ska försvinna...

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha ja hundarna är verkligen finurliga ibland. Tänker precis som du ibland att dom helt klart bara strunta i en och stå där och tänker att haha hon kan inte ta mig/hon ser mig inte så varför ska jag lyssna?



Härligt med lite träning. Man får helt klart mer motivation nu när det blir ljusare och bättre underlag med.



Kramar Cissi och Diva

2010-04-09 @ 12:48:47
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0