Så här såg det ut......

..... förra tisdagen






Jag föredrar att det ser ut som idag!!


Mycket trevligare:)

Idag tänkte jag att min kropp ska få lite solbränna... Igår blev det bara lite brända axlar & nacke, när jag oljade in altanen. Det kändes som vi har världens största altan igår, det tog tid att olja hela... Kändes i mina klena armar oxå. Men nu är det gjort & fint är det! Dock har våra vänner fåglarna tydligen varit där & gjort sina toalett besök inatt....:( Ska tvätta av det snart & hoppas att det går bort.




Idag ska jag möblera och göra iordning här. Tyvärr så känner jag mig väldigt fattig på pengar just nu så blommor får vänta... Inget jag vill prioritera att lägga pengarna på;) Däremot är jag jävligt rik på annat!! Jag har helt underbara två och fyrbenta omkring mig som gör mig rik på lycka:)) Haha va djupt det här blev;) Men det är sant!!

Jag ska försöka få upp lite sommarhagar till hästarna här hemma idag med. Pappa brukar ju hjälpa mig med det varje år. Hoppas att han dyker upp idag oxå. Jag hade sagt att jag skulle göra dom igår så då dök han allt upp. Men igår började jag med altanen istället. Sa dock till honom att jag gör hagar idag istället så vi får se om han dyker upp idag oxå. Fortsätter vädret så här så dröjer det inte innan hästarna flyttar hem hit för lite sommarbete:) De har redan vart ute i flera nätter nu, men de har fått stå inne de nätter när det har vart risk för regn. Iof så fryser inte Prinsen & Fflach, men det gör däremot Misty så då får dom anpassa sig efter henne, lite gentlemän får de väl va!! ;)

Annars tränar vi på med vår hemläxa i NH hanteringen. Har gått både bra & dåligt. Förra veckan blev Fflach rädd för ngt som inte jag uppfattade. Han reste sig på bakbenen & kastade sig iväg... Dum som jag är så försökte jag hålla i, vilket jag såklart inte orkade. Så jag stukade mitt ben på ngt sätt, gjorde så jävla ont i ett par dagar & svullet var det, men det släppte snabbt som  tur var. Men jag är så himla envis (på både gott & ont) så jag hämtade honom & gick tillbaks till samma ställe igen bara för att jag ville avsluta det hela bra. Gick runt där några varv innan vi gick tillbaks till stallet. I söndags tränade jag i hagen så han fick vara där han känner sig trygg. Kanske är lika bra tills han har lärt sig vade det är jag vill med övningarna.

Dima tränar på alla moment i trean utom rutan & vittringen... Ändå är det just dessa två moment som vi verkligen behöver träna på. Hm skärpning Malin, detta måste vi ju träna nu om det ska bli några resultat på tävling!! Alla andra moment går annars himlans bra!! Dima tycker fortfarande att det är skitkul!! Det är ju huvudsaken:)



"våran" trana äter frukost i ko hagen

Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0