Platsliggning med skott...

..har vi tränat idag. Var till klubben ikväll, tänkte att vi skulle va med när de sköt. Däremot ville jag inte lägga henne tillsammans med de andra eftersom vi överhuvudtaget inte har tränat ngt med skott på väldans länge. Så hon fick ligga vid sidan av planen istället. Men det var inga som helst problem, hon lyssnar snabbt av & sen bryr hon sig inget mera. Det är bra! Förra veckan missade vi skotten, men idag så kom vi i tid...
Rutskicken har fungerat riktigt bra sista gångerna, det är oxå bra!;) Poletten verkar ha ramlat ner nu (peppar peppar), hon verkar ha fattat att hon ska in mellan konerna.


Goa galna Dima <3


Duktig!!

Apporteringen är ju fortfarande lite för rolig så där slås det i tassar innan det plockas upp, gärna även butta iväg den en bit först oxå, det är mindre bra!

Fria följet jobbar vi med positionen, ligger gärna liite för långt fram. Och lite snea sitt i halterna som hon dock brukar va ganska snabb att rätta till själv, men det måste ju bli rakt från första början.. Detta var vad vi tränade på idag. Det går minsan frammåt för oss:) Jag är jäkligt tävlingssugen just nu!! Men det får nog vänta ett tag till innan det blir start igen. I dagsläget vet jag att det inte ens finns en chans till ett första pris & då känns det lite meningslöst att starta. Men när allt sitter på träningarna så får det bli start igen, inte sagt att det sitter på tävling sen för det, men då vet man iaf att möjligheten finns:)



<3 Sandy <3

Sandy hon lever ett glatt pensionärsliv, men nu (peppar peppar) har hon vart pigg & frisk hela vintern & våren och orkar med ut på långpromenader igen!!


Imorse när jag var ut och bara snabbrastade hundarna innan jobbet så tittade jag bort mot hästhagen och insåg att där fanns inget staket kvar!! Och såklart var inte heller hästarna där. Jag slängde mig i bilen och skulle åka upp till stallet för jag  tänkte att de har säkert gått dit. Men inte alls långt bort så står de alla tre och mumsar gräs hos en granne... När jag stannar och går ut så kommer både Prinsen & Fflach fram till mig direkt glada att se matte så tidigt på morgonen.. Misty däremot är svårfångad när hon har rymt. Fflach hade jag ingen grimma på, men Prinsen hade så han tog jag och började gå hem, tänkte att de andra följer nog efter. När misstog jag mig!! Misty börjar springa åt motsatt håll och Fflach följer såklart efter henne han med. Det slutar med att Prinsen sliter sig och springer efter han oxå... Jag tar bilen igen, ser att efter ca två km så går de in på en annan gård, jag går ut igen, bara för att se att de springer rakt ut i skogen och försvinner. Stressad som bara den ringer jag och väcker Ida,  (Mistys matte) klockan var ju bara 5,30... Så hon kastar sig i bilen och kommer & jag får lov att sticka iväg till jobbet eftersom det är jag som öppnar så måste jag dit i tid. Tar inte lång stund förens Ida ringer, då hade de kommit ut på gräsmattan igen och Ida som hade godis med sig lyckas lura Misty att komma. Bara man har henne så följer ju de andra två efter. Så de fick gå upp till stallet & va i den hagen idag. Skönt att de kunde fångas in så snabbt ändå och att ingen av dem hade fått några större skador. Fflach hade två rätt långa svullnader tvärs över halsen, men det hade bara skrapats lite lätt så några sår att prata om var det inte iaf som tur är. Jag är tacksam att ingen av dem trasslade in sig!! Det är ju el rep så det slits ju inte av i första taget heller... nu får de bo uppe vid stallet några dagar tills jag lagat hagen ordentligt. De hade verkligen lyckats ha ner halva hagen!!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Cissi

Roligt att träningen går framåt :) Jag och Diva ska sätta igång igen nästa helg.



Jösses vad lika Dima är Diva på det där kortet med Sandy. Och det ensama kortet på Sandy var en kopia av Tessie :O Är du säker på att du har knäppt kort på Sandy och inte snott ett av mig? ;)



Vilken tur att hästarna kom till rätta utan skador.

2011-05-27 @ 14:32:19
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0