NH kurs

Var på NH kursen för andra gången igår. Fflach gick rakt in i transporten denna gång både när vi åkte och när vi skulle hem! Gjorde på samma sätt som förra gången. Denna gången fick han åka bredare transport då det var premiär tur med vår egna:)

Själva kursen gick riktigt riktigt bra igår. Min duktiga kille!! Han följer mig, stannar & backar nu mycket duktigt när jag ber honom. Kunde även flytta honom på håll ( så att han gör ungefär som en framdelsvändning) och jag kunde skicka iväg honom runt mig, vänster varv gick det väldigt lätt bara jag gjorde rätt.. Höger varv har han svårare för när det gäller det mesta. Så detta var inget undantag, men med lite hjälp från en annan häst så gick även höger varv utan problem! Så nu har vi som läxa till nästa tillfälle att jag endast ska hantera honom från höger sida. Kommer bli en utmaning även för mig. Man gör ju dumt nog allting ifrån vänster sida annars. Men nu så får vi träna:)

Vi kunde också konstatera att bara Fflach har kommit underfund med att saker & ting inte är farligt så är han en väldigt cool kille!! Det var stor skillnad på honom denna gången om man jämför med förra. Även om jag var positivt överraskad då så var han ännu coolare igår. Så jag tror det här kommer bli bra! Nyttigt för honom att komma ut & se sig om lite;)

Väl hemma igen så blev jag faktiskt lite stolt över mig själv;) När jag utan några jätte problem både lyckades backa & vända på transporten här hemma & sen backa in den rakt & fint precis där jag ville ha den:) Övning ger färdighet;)


Kanske de får komma hem igen under veckan, de är fortfarande kvar i vinterhagen uppe vid stallet nu sen de rymde. Nu har jag lagat hagen och satt upp en helt ny. Jag är väldigt glad att det inte blev större skador på Fflach än vad han fick!! För stolpar & eltråden var insläpat långt in i hagen alltihop. Tänk om han trasslat in sig med benen... Vill inte ens tänka på vad som kunnat hända då. Undrar jag vad som hände där på natten?? Känns lite obehagligt med tanke på att kaninen hittades död ute på gräsmattan bara ett par dagar efteråt, fast buren fortfarande var helt stängd. Hade ett djur tagigt kaninen så hade det troligen inte stängt buren efter sig. Fast & andra sidan om en människa har gjort det så skulle de väl ha släppt ut de andra kaninerna som var i andra buren oxå. Ja jag lär troligen aldrig få veta vad som hände ändå så lika bra att sluta fundera kanske.

Nu äre sängen för imorn ringer klockan redan kl 05,00!!
/Malin



Kommentarer
Postat av: Linda

Tusen tack för hjälpen med köket på utställningen. Verkligen jättesnällt att du ställde upp. Men var det du som inte kunde göra en ostmacka utan paprika? Läs i klubbens gästbok ;)

2011-06-08 @ 11:24:08
URL: http://www.bjord.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Haha, Linda, jag sa ju att du skulle ge mig ngn arbetsuppgift som jag klarar av... En ostmacka utan paprika va för mycket begärt;)

Nej men allvarligt, jag hörde den beställningen när jag sprang med saft till er ute i tältet... Lät nog inte så jätte positivt från köket..

2011-06-08 @ 15:04:17
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0