Veterinär besök

I tisdags åkte jag in till hästkliniken ute vi d Färjestad med Prinsen. Hans ögon har vart inflmmerade från & till ett tag så jag ville kolla upp det.

Jag & Elin åkte upp till stallet & lastade in honom i transporten. Nere i Molkom så mötte vi upp mamma som skulle följa med som sällskap & ev backningshjälp... Jag är kass på att backa med släp. Väl framme så började mamma bli lite nervös & undrade om hon skulle gå & stänga bommen som var ut mot vägen ifall att jag inte skulle orka hålla i honom. Men det tyckte jag var onödigt, Prinsen är ju inte den som stressar upp sig i onödan & inte brukar han dra iväg med mig heller;) Så vi lastade ur & gick in.
Mamma:"men vad mörk han har blivit"
Jag: "tycker du? Han brukar ju vara ännu mörkare på sommaren".

Mamma har nog inte sett honom sen i höstas iaf... Sen pratade vi inte mer om det. När vi stod & väntade inne i en spilta på att det skulle bli våran tur så säger

mamma:"Va liten han är, hur hög kommer han att bli tror du?"
Jag:" Ja han lär nog inte bli ngt högre... Han är ju 20 år!!"

Hahaha mamma hade hela tiden trott att det var Fflach som vi hade med oss!! 

Vem är vem??? ;)
Vi hade ganska kul åt det sen... Att Prinsen har en stjärn & snopp & Fflach en stor bläs & fyra höga vita strumpor, det hade hon inte riktigt tänkt på....;D

Det gick iaf bra med Prinsen, han hade inget i ögat som inte skulle va där. Han fick även tårkanalerna genom sköljda. Men han är röd & irriterad i ögonen så han fick en salva med antibiotika i som vi ska smörja med. Han skötte sig så himla duktigt!! De gick ju in med en slang i näsan som de gick upp i tårkanalen med, så när de spolade så rann vattnet ut ur ögonen... såg lite otäckt ut, men Prinsen såg ut som han stod & njöt!! Duktig kille. Tror inte att Fflach hade njutit lika mycket av behandlingen...;) så det var nog tur att det var Prinsen som var med!! ;D

Nu väntar lite kvällsjobb för mig.

Tjipp tjipp!!


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Huga det låter läskigt med sådan sköljning! Vilken duktig kille som stod still!

2011-04-02 @ 10:22:15
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Cissi

Haha ja det var lite roligt att hon tog fel. Men det är inte lätt. Det är många som tar fel på Diva och Tessie fast att vi i familjen tycker dom är jätte olika.



Vilken tur att det gick bra. Diva har oxå genomgått den där behandlingen :S Inte så trevligt men förhoppningsvis så blir han bra snart :)

2011-04-02 @ 12:28:43
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Mira

Bra text och fina bilder. Tur att det löste sig så bra.

2011-05-03 @ 12:03:20
URL: http://veterinar-lulea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0