Verkat två fötter :o

Ja vi hade hovslagaren på besök igår. Fflach blev väldigt misstänksam och tyckte det var läskigt bara att en främmande person kom in till honom i boxen.. Det hade jag inte riktigt räknat med eftersom det har gått så lätt & bra när jag har pysslat med honom. Men han lyckades slappna av lite iaf & båda hovarna på vänstersidan gick riktigt bra att få verkade. Sen kom vi till högersidan & då gick det inte alls längre... Provade att bremsa honom oxå, men det hjälpte inte alls. Hon slutade iaf med att hon fick lyfta på hans högra framhov. Så kommer hon tillbaks & försöker ta de två återstående hovarna nästa vecka. Jag ska lyfta hovar & banka på dom för fullt nu fram till dess. Gjorde det idag & det går hur bra som helst när jag gör det... Måste försöka få ngn främling att komma hit & hjälpa till att lyfta på hans fötter nu så han vänjer sig vid det oxå!! Undrar vem som kan tänkas ställa upp på det.... Jag har några tilltänkta förökspersoner iaf. Hoppas bara att de har tid och lust att komma hit..!!


Göteborgshelgen var riktigt rolig! Att en svensk tjej gick & vann var ju hur kul som helst!! Att hon gjorde det i sin allra första världscup start gjorde det ju bara ännu roligare:) Handlade ett nytt träns till Fflach. Sen fick Elin lite nya kläder av mormor oxå.
Om jag hade mått lite bättre än jag gjorde så hade det såklart vart ännu trevligare, men det är bara att gilla läget. Det blir ändå inget bättre av att deppa ihop. Men ibland är det svårt att låta bli...

Har vart till sjukan idag på undersökning igen.. Fick nu dubbel kortisonkur. Måste tydligen bli bättre innan de kan/vill sätta in nya behandlingen. Men förhoppingsvis blir det nästa vecka!! Det fanns många dumma biverkningar på den medicinen däremot, men just nu är jag beredd att prova vad som helst. Vanligaste biverkningen verkar va att immunförsvaret bryts ned, men det verkar va det som är poängen med det hela oxå. Kommer va tvungen att ta prover en gång i veckan under behandlingstiden. Men det är väl bra då har de ju full koll på vad som händer...

Är ledig imorgon med sen blir det jobb igen. Har vart skönt med lite ledigt även om det blir kul att jobba igen! Hoppas på lite solsken imorgon. Pappa har vart här och skottat av altanen åt mig så att jag kan ta fram solstolen nu när solen börjar värma på dagarna:) Min pappa är bäst!!

Kramar Malin


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad tråkigt att du inte mår bra!!! Tur att göteborgshelgen blev lyckad ändå!

2011-03-06 @ 16:05:21
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0