Träns provning


Han ser väl inte så värst imponerad ut;)




Sötis:)


Jag har just kommit hem ifrån stallet. Har provat Fflach nya träns som jag köpte på mässan i Göteborg. Det passade riktigt bra, men han är inte så där super förtjust i att ha det på sig, men han får träna korta stunder i taget så vänjer han sig nog snart. Söt är han iallafall:) Borstade och lyfte hovar oxå som vanligt. Idag så krånglade han igen med höger sida fast det bara var jag där idag. Men vi avslutade med att han fick lyfta & va duktig så blev det beröm & godis efteråt. Godis tackar han ju aldrig nej till;)

Igår var alla tre hästar på rymmen... En granne/vän ringde mig på jobbet & undrade om det var våra hästar som gick förbi på vägen hemma hos dom. Jag hade ju inte en aning eftersom jag va på jobbet, men misstänkte att det var våra efter som de var tre och han sa att deras tre stod i hagen... Ringde till Ida & hon va ute på hästjakt. Det va hon som hade tagit in Misty & skulle borsta henne. Prinsen & Flach var kvar ute i hagen & det hade gått bra ändå tills Misty smet ut ur stallet! Hon hade sprungit ut på vägen & sprang fram & tillbakt i full fart. Då blev det lite för mycket för de två herrarna i hagen så de sprängde staketet & stack efter... Så de hade tagit en runda på ca tre km innan Ida lyckade locka till sig Prinsen, sen tog hon Misty & gick hem så följde de andra två efter. Så igår efter jobbet var det lagning av staket som gällde. Inte det lättaste att få ner nya stolpar i backen när det är hur fruset & hårt som helst!! Men Svante tog isborren (!!) & lyckades få ner tre nya stolpar:). Så nu är hagen hel igen.
Nej nu ska jag ta & se de två sista perioderna av hockeyn. Heja Färjestad!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har alltid tyckt att nya träns är så stela och jobbiga att hålla på med, gillar de insvettade och mjuka bättre :D Sen har jag av någon oförklarlig anledning en förkärlek för de låga nosgrimmorna eller att vara utan nosgrimma. Vet inte varför =D Aldrig kul med hästar på rymmen! Vad som helst kan hända. Jag var med när ridskolans hästar stack ur hagen och drog långa repor i skogen osv... 24 hästar och ponnys i full kareta är inget jag rekomenderar..

2011-03-23 @ 07:52:14
URL: http://finamalina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0