Träning på isfritt underlag!! (nästan)

På förmiddagen idag så packade vi in oss i bilen Isac, Dima & jag för att åka hem till Madde & träna lite lydnad. & isac leka lite med Maddes son Viktor.

Här är är det lite bus, kolla in det härliga underlaget!!:)) Madde & Laban i bakgrunden.



Stora roliga snöhögar att leka i finns det fortfarande kvar:)



Mattes duktiga Dima!!


Geggigt & gott...


Platsliggning med Laban & Dima 


Lite bus blev det oxå.


Getabocken träffade vi oxå, fugan, dottern & grisen hade han inne i stallet:))


Dima hälsade oxå på geten...




Träningen gick riktigt bra, tjötar fortfarande positoner, men nu är vi igång igen så det kommer snart!! Motivationen på hund & förare är det ingen brist på just nu iaf:)
God fika blev vi bjudna på även idag...

Sen var det dags för mig & Isac att åka & möta upp en annan kompis till Isac som vi skulle va barnvakt till idag. Sen kom även Elin & Linus hem med en varsin kompis. Tillslut va det 8 barn här hemma och busade:) Lottis kom ner på fika med sina två så det var fullt hus, men de leker så bra allihop så det är skoj!! Lilla Filip passade på att mata våra fiskar.....en hel burk med fiskmat råkade det visst bli... Det blev en tömning på vatten i akvariet när Fredrik kom hem. Får se om de överlever det hela. Fiskar kan ju äta ihjäl sig. Men änsålänge ser de pigga ut:)

I em/kväll så åkte jag upp till stallet för att gå en runda med Fflach. Det blev väl inte bästa möjliga start eftersom de kom & skulle rida Prinsen samtidigt. Vi tog in dom samtidigt, men sen gick de iväg med Prinsen & Fflach blev ensam kvar inne i stallet. Jag lät honom stå inne i sin box medans jag bar in vatten & hö. Han lugnade sig ganska snabbt så då tog jag med honom ut. Men han va väldans spänd & sprättig. Jag beslutade mig för att inte gå ngn längre sväng eftersom jag insåg att möter vi en bil efter vägen när han är i detta tillstånd så blir det nog inget bra. Men eftersom jag är lite envis & inte vill att han ska få "vinna" genom att bete sig "dumt" så gick jag ändå en bit tills han slappnade av lite. Då vände jag & gick tillbaks upp till stallet. Så där fick han lite andra uppgifter. Vi undersökte en farlig pressening, han är ju väldans nyfiken så han kom fram till den efter en stund, sen gick det t.o.m att rycka i den utan att han blev rädd!! Efter det så gick vi fram & "hälsade" på min bil. Sen tog jag in honom i stallet & gick ut & startade bilen så fick han komma ut igen & hälsa & gå runt bilen när den gick på tomgång. Han fixade det bra, godis fick han när han var duktig. Så jag tror att han var nöjd:)

Ikväll har vi kollat hockey på tv;n. 2-0 i matcher till Färjestad!! Gött!!!! På lördag blir det mat & hockey på Pitchers inne i stan, ska bli kuligt:)) Men före det ska det hinnas med två arbetspass, jobbarhelg på G igen... Men ledig söndag!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilka fina bilder =) Mycket har ni hunnit med igår =) Härligt med så gott som isfritt underlag, våran plan på klubben har äntligen börjat tina och vi har iaf halva planen isfri nu =)

2011-03-25 @ 11:59:18
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0