Hopp om livet!!

Nu känns det som jag är på G igen!! Började märkas redan i torsdags faktiskt, kortison gör susen!

Har haft en ledig helg. Skulle vart på en NH- demo på lördag, men den blev inställd, då det var för få anmälda. Synd!!

Istället blev det en dag ute i solen tillsammans med barnens kusiner, farmor, faster & några kompisar. Det bjöds på skidåkning och korvgrillning. Det var inga fel det heller. Synd bara att det blåste rätt mycket under lördag. Men vi hann in iaf innan det blev snöstorm ute..

Söndagen bjöd på varmt gott solsken! Fick besök av Jenny & hennes mamma som hjälpte mig lite med Fflach. De fick lyfta lite ben osv. Han skötte sig ganska bra, men höger framben vill han bråka lite med. Men de fick iaf lyfta & ta "hovslagargrepp". Han är lite reserverad mot nya människor så det kommer vi träna mycket på nu framöver! Vi tog en promenad med honom oxå. Första vändan kom vi inte så långt innan vi fick möte av en bil med en hästtransport efter... Detta var ju förståss farligt!! Tillslut så ledde jag ner honom i diket så bilen fick åka förbi. Hm men  i diket var det alldeles för mycket snö, det räckte långt upp på magen på Fflach så jag fick svårt att ta mig därifrån & Flach fick lite panik när han försvan i snön.. Det slutade med att jag tappade taget & han sprang hem till stallet :O. Ingen större fara eftersom det inte är en  så värst trafikerad väg, det är en liten grusväg. Så det gick bra & han gick in & ställde sig i sin box & väntade till vi kom efter :) Tog ut honom igen & nu fick Prinsen följa med som sällskap. Skönt med sällskap tyckte Fflach som genast slappnade av & promenerade på så duktigt. På hemvägen gick han t.o.m före Prinsen!! Det ska nog bli häst av honom oxå tillslut :)) Hillevi hade med måttstocken så han blev mätt. Han var nu 143 cm i mkh. Jag som tycker att han har växt så sen jag hämtade honom... Men han kanske inte riktigt var 140 cm då iaf. Men han har blivit lite grövre oxå så det kan va därför han ser större ut, sen gör väl vinterpälsen sitt oxå.

Nu börjar man kunna se gruset på vägen oxå på sina ställen! Hoppas det smälter fort ute nu!! På torsdag har vi bokat in lydnadsträning med Madde & Laban. Ska bli roligt att sätta igång igen! Ska ta och koka vittringspinnarna igen. Rutan ska jag träna på som jag började med i höstas, då det verkade fungera bra på Dima. Hon blev då inte så förvirrad när hon kom in mellan konerna som hon vart förut. Så skicken blev mycket rakare & säkrare. Ska bli så roligt att sätta igång & träna igen!! Jag ska försöka börja träna lite mer på Karlstads brukhundklubb i vår har jag tänkt mig eftersom jag inte åker mot Filipstads hållet så ofta längre. Blir liksom lite mer åt rätt håll till Karlstad... Ja vi får se hur det blir.

Nu ska jag steka pannkakor till fyra hungriga barn. & skjutsa till träningar & åka & fixa hos hästarna.

Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0