Rubrik löst...

Nu har snart halva semestern gått.. Men det känns som jag har vart ledig hur länge som helst. Har vart en tur till Öland. Jag ville ha Dima med mig, men blev nedröstad så hon & Fiffi har vart hemma hos Stefan & Lottis. Med facit i hand så hade hon lätt kunnat vara med för hundar var ju välkomna överallt där vi var under veckan.. T.o.m på Ölands djur & nöjespark fick hundarna förlja med in! Tid för träning hade det oxå funnits... Men nu vet vi det till nästa år för vi åker nog till Öland då oxå, men stannar lite längre då.
Helt otroligt vad man saknar sina fyrbeningar när man är borta!! Hästarna har bott uppe vid stallet så dom har det heller inte gått ngn nöd på... Prinsen har dessutom blivit riden hela veckan:)


Här är dom alla mina tre små troll, i havet på Öland.

Igår fick dom flytta hem igen, jag satte upp en ny hage igår med en massa nytt gott gräs i. Fflach växer så det knakar just nu!! Det gillas av mig :) Han är dessutom väldigt snäll när vi rider. Han får gå med mig & Prinsen som handhäst & han följer med snällt t.o.m i  trav nu. Igår kom det en cykelist bakifrån som varken vi eller hästarna hörde komma... Det var ingen hästvan människa kunde vi konstatera. Just när han var bakom så började han plinga på ringklockan på sin cykel... Detta skrämde ju förstås Fflach lite, men ändå inte värre än att han stannade upp så de det gick bra iaf... I nästa långa uppförsbacke funderade vi på att gallopera förbi honom & låta som indianer;) men vi struntade i det ;)


En bild på Fflach som togs i våras.

Idag bakar jag matbröd & pysslar lite här hemma. Behövs när man har varit borta ett tag. I em ska vi åka till Filipstad & träna lydnad. Vittringspinnarna ligger just nu & puttrar på spisen, tror det behövs innan de ska användas nästa gång. Ska ta och anmäla till några tävlingar i höst tror jag bestämt:) Om vi bara fick ordning på krypet oxå så skulle vi kunna starta lägre spår oxå. Där tror jag att alla moment utom just krypet sitter som det ska. Men som alltid så går ju såklart allt att förbättras. Behöver träna mera platsliggning & budföring med skott oxå. Även om det inte verkar vara några problem för Dima med skotten så känns det ändå tryggt att ha tränat det mera innan tävling.


Elin har fyllt 8 år, Dima var med & öppnade presenter.

Nu ska jag smaka på det nybakta brödet!!

Ha det gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0