Söndag

Har faktiskt hunnit med en heldel denna helgen. Började fredagen med att va riktigt trött efter att ha vart vaken nästan hela natten, tur det va en lugn dag på jobbet! Sen hem & sov en timme innan det va dax att åka ner till sporthallen & se på innebandy match när Linus spelade. De låg under i halvlek med 8-1, så det såg inte direkt bra ut... Men som de spelade i sista halvlek så va inte vinsten långt undan!! Det blev mål på mål hela tiden & när matchen var slut hade de gjort 8 mål!! Men de förlorade ändå med 8-9, men efter den upphämtiningen så kändes det nästan som en seger :). Linus klubba gick av efter en ihopslagning med en motspelare. Men han kunde spela klart ändå. Det var när de tackade publiken efter matchen som den gick av ordentligt.

Igår åkte jag & barnen & Lottis m barn till K-stad & såg Sammys äventyr på bio. Frågar ni mig & barnen så va det en riktigt bra film! Helt i min smak när det gäller barn filmer. Sen blev det att shoppa en ny innebandyklubba till Linus. Endast det bästa är bra nog.... Så oj vilka dragskott han kan göra nu (enl honom själv). & avslutade med mat på en restaurang som börjar på M & slutar S... Inte min favorit, men vad gör man inte för sina barn!
Dima har fått klicker tränat inne & oj va hon tänker till & testar allt möjligt för att få ett klick... Häromdan klickade jag varje gång hon la hakan i backen, vill att hon ska ha det på platsliggningen så småningom. Det fattade hon snabbt, men just nu handlar det endast om några få sekunder & inget kommado ännu. Får se om vi lyckas tillslut.

Elin & jag har "hängt" i stallet om kvällarna. Bara pyssel & mys, & det är verkligen mysigt!! Igår fick Fflach prova att ha tränset på sig för första gången, & det gick förvånansvärt lätt!! Att äta mat med bettet i munnen va däremot väldigt svårt! Får se vad han tycker nästa gång vi testar. Funderar på att klicka in honom oxå & försöka oss på att lära in några trick:). Idag blev det en ridtur med Prinsen för Elin. Jag & Dima + Fiffi fick oss en joggingtur:) Kändes lätt att springa!! Som Elin sa till mig: Mamma du verkar ha spring i benen idag ;) Hihi hon tycker att jag inte brukar orka springa så länge annars...:O))

Min fina fina kille!!

Hundarna fick sig förresten en riktig genomgång av päls & klor igår. Sandy fäller ngt helt otroligt med päls just nu. Man kan inte ens gå förbi henne utan att benen blir helt vita!! Golvet verkar ha fått en heltäckningsmatta oxå... Fredriks pappa undrade varför en stol på jobbet va så hårig en dag.. Haha det va stolen som Fredrik brukar lägga upp fötterna på. Så vi är inte snåla, vi delar gärna med oss av lite hår!!

Sandy har nu lite mindre päls kvar... Men jag skulle antagligen kunna borsta bort lika mycket idag igen! Dima fäller inget alls än sålänge.

Idag har vi även hunnit med en shoppingrunda, blev ett besök på Ikea där ett soffbord + tv-bänk & lite annat smått & gott blev inhandlat. Barnen fick sig nya skor & Fredrik lite nya kläder. Händer inte allt för ofta att han shoppar kläder...Så det behövdes!! Han måste ju ha hela kläder när han åker till England :)) Fflach & Misty fick handlat lite kraftfoder. En tigersåg åkte med hem oxå...

Jag blir ledig imorn oxå eftersom vi inte har ngt att göra på jobbet imorn fm :( Kommer oxå missa morgondagens ridhus träning.. Hade glömt bort att Fredrik åker till England imorn & blir borta några dagar. MEN det betyder att han får hoppa sin träning på tors så får jag åka & träna då istället :)

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Herre Gud så mycket ni har hunnit med denna helg.

Shoppat loss också. Klart Linus ska ha riktiga grejor så det blir

ordentliga slagskott!!

Mysigt det låter när du och Elin är i stallet och donar.

Här har vi nyss delat med oss också med nya mattor men det avtar nu som gott är.

Ha det bra Kram//Tina

2011-01-24 @ 09:13:10
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Cissi

Kan bara hålla med Tina. Snacka om att du hunnit med mycket denna helg :O



Vilken upphämtning av grabbarna :O Dom var verkligen värd en vinst tycker jag :)



Ha de gött :)

kramar Cissi och Diva

2011-01-25 @ 20:34:54
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0