Lyfta ben & ledig

Nu har jag vart välbehövligt ledig i ett par dagar. Men de ringde allt från jobbet idag & ville att jag skulle komma in & jobba ikväll, men idag sa jag faktiskt nej för en gångs skull. Brukar alltid ställa upp om det går att ordna på ngt sätt. Men idag var både Elin & Linus hemma från skolan för de hade huvudvärk imorse, fast med facit i hand så hade de kunnat gå till skolan båda två! För de har inte direkt vart sängliggande idag om man säger så... Så imorgon blir det skola igen och jobb för mig.

Fflach har fått träna på att lyfta sina ben extra länge idag & jag har bankat & grejat med hans hovar. Fick i uppdrag av hovslagaren att lyfta dom extra länge nu innan hon kommer om två veckor. Det är faktisk inga problem alls när jag gör det. Det enda är att han försöker dra fram frambenen ibland, men det är inget stort problem. Han slutar rätt snabbt när han inte får sin vilja igenom.
Imorse överraskade han med att gnägga när jag kom in i hans box & satte på grimman. Ni vet ett sånt där mullrande mera prat gnägg. Ni fattar va ja menar va?! Han är inte särskillt pratig av sig enda gången jag brukar höra att han gnäggar det är när vi tar ut Prinsen på ridturer. Då gnäggar han när Prinsen går och när han kommer tillbaks.


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Skönt med lediga dagar!!! =)

2011-02-16 @ 20:25:54
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0