Bästa dagen!!!

Jag är så jäkla glad idag! Har vart inställd på att jag skulle va tvungen att ta adjö av Sandy idag... Ända sen jag upptäckte knölen i söndags. Jag ringde veterinären direkt på måndag & eftersom att hon inte är så jättepigg iövrigt längre så gav han mig inget större hopp... Jag har alltid sagt att hon ska få avsluta sitt liv värdigt, ska inte ha kvar henne för min egen skull. Så det har vart en hemsk vecka med många tårar. Barnen gav henne en extra kram imorse innan de gick till skolan så jag kan tänka mig att de blir lyckliga nu när de kommer hem!

Men han kände på knölen och kunde konstatera att det troligen bara är en fett knöl. Sen så kollade han leder osv genom att sträcka & böja & han var lika frågande som den andra veterinären som vi vart till att hon är så himla mjuk & fin i lederna. Men hon rör sig ju ändå inte bra, det syns när hon går att hon är väldigt försiktig när hon går & har fel rörelsemönster... Men det är absolut inget akut som gör att hon inte kan få fortsätta leva. Hon ska även få medicin att ta i ett par veckor & se om det blir bättre. Han trodde att det kanske kan sitta i tårna på henne. Men det var inte värre än att hon skuttade omkring och busade lite i snön imorse. Himla skönt! Även om jag är fullt medveten om att det inte varar för evigt....

Fånga snö är roligt!!


Att rulla sig i den är ännu bättre:)



Fflach har fått vaccinationsspruta idag oxå & han skötte sig alldeles utmärkt, tror inte att han märkte ngt alls... Jag har tagit in honom själv nu några gånger, då de andra hästarna har fått va kvar ute i hagen & det är inga problem. Han verkar inte bry sig om att han blir ensam. Han står så snällt och finner sig i att stå uppbunden. Han väljer t.o.m att stå kvar inne med mig sen när jag släpper honom och öppnar så att han kan gå ut. Det är min kille dä!!

Måste säga att det var en himla trevlig & bra veterinär, honom kommer jag att anlita fler gånger. Kan ju iof hoppas att det inte ska behövas, men vaccinationer & sånt ska ju alltid göras ändå. Smidigt och bra när de kommer hem till en oxå, särskillt när man har en hund som Sandy som inte gillar nya platser...



Jag skulle åka ner till Molkom och ta ut pengar innan veterinären kom imorse, men i sista backen på grusvägen så la bilen av bromslampor mm började lysa, fläkten stannade osv, sen gick det inte att styra eller bromsa, bilen bara rullade nedför backen såg en stor björk framför mig som vi rullade rakt emot! Nu gick det inte så jättefort, men man hinner tänka mycket under dom sekunderna kan jag säga. Men plötsligt så gick det att bromsa igen, men det var så halt så bilen bara gled, men jag lyckades iaf få stopp på den innan trädet som tur var, en hel meter tillgodo fick jag till det... Så där står bilen nu prydligt parkerad i diket... En sån himla tur att jag inte fick möte eller att ngn var ute och gick där! För självklart så hamnade jag i diket på fel sida av vägen.
Lyckligtvis så kom en granne efter mig som skjutsade mig & Sandy upp till stallet. Sen fick jag lift med veterinären till Molkom så att jag kunde ta ut pengar och ge honom betalt. Sen började jag gå hemmåt, men hade sådan tur så jag mötte en annan granne som sen vände & fråga om jag ville ha skjuts hem & det ville jag ... Så ett stort tack till alla som har skjutsat runt på mig igag!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Fick tårar i ögonen när jag läste om Sandy. Hua ligen! Men tur att det löste sig så bra. Även om det som du sa inte kommer vara för evigt.



Spännande biltur där. Tur att ingen kom till skada iaf =)

2010-10-22 @ 21:41:21
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0