Vilken helg!!

Ja, herregud den här helgen har vart en av de värre, på jobbet! Halva köket var strömlöst, ingen takbelysning. Fick diska all disk för hand + handtorka den sen. Halva spisen fungerade och vred jag på andra halvan av spisen så fungerade belysningen och diskmaskinen i ca 5 minuter, riktigt mystiskt att man kunde styra det genom spisen... Hade ca 50 frukostgäster imorse, det blir en heldel disk efter en hotelfrukost!! Jag diskade fram till 13,15 idag innan disken var klar. Däremellan checkade jag ut gäster och fyllde på mat på buffén. Jag var helt ensam personal både igår & idag, det känns i ryggen idag.. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt eländet, men jag valde det första alternativet. Fick verkligen känna att jag lever... Känns tryggt att köket ska renoveras inom kort!!

Väl hemma så kom lilla Valdemar med sin mamma & pappa och hälsade på & de hade köpt med pizza. Tränade lite inkallningar med Dima oxå. Fick försöka dra lös Fredrik som hade kört fast med gräsklipparen ute på gärdet, men den satt där den satt. Brorsan fick upp den sen, med hjälp av fyrhjulingen.

Fredrik tog sen med barnen ut på årets första fisketur med båten. Då passade jag på att åka till Prinsen och tog en ridtur, barbacka. Skönt att komma ut och koppla av lite efter den här helgen....

Tränade lite frittfölj här hemma ikväll, Dima va överladdad. Fick lite skott träning också. De sköt en bäver nere vid sjön & jäklar va det small, Dima ryckte till lite ljust när det small, men sen fortsatte hon som om inget hade hänt så det kändes bra. Hundarna fick lukta på bävern sen när den kom hem, den va intressant.
 
Ha det gött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0