Varg

Vi har haft varg här i vår lilla by igen. I måndags när jag jobbade kvällen var den tydligen synlig på ett gärde en lång stund. Fredriks kompis ringde & sa att den var där, han åkte dit och tittade. Han fick den med på bild faktiskt, riktigt suddiga bilder, men på en av dom såg t.o.m jag att det var en varg. Synd att han inte tog med min kamera istället, då hade han kunnat zooma in den mycket bättre. Jag tänkte att jag skulle lägga upp bilden här, men han har kameran kvar på jobbet (han var ju tvungen att visa jobbar kompisarna). Ska lägga in den en annan dag så ni får se. Den verkade ju vara rätt så orädd eftersom de kom ganska så nära och den ändå inte stack därifrån. Den var ju nära husen också. Jag har inte ens vågat släppa ut Sandy själv nu, man vet ju aldrig om den står runt knuten... Var lite kusligt när jag var ute med Sandy på natten då hon var dålig. Jag har ju svårt att tro att den skulle komma så nära när jag själv är med, men som sagt man kan ju aldrig veta.

Sandy verkar må bättre idag, hon har fått lite ris att äta och det har stannat kvar i magen. Men hon är trött och sover mycket.

Dima och jag har vart till Filipstad på onsdagsträningen. Tränade på de flesta momenten i trean, vittringen är jag extra nöjd med idag. Va inga problem alls, trots andra hundar runtomkring. Platsen gillar jag inte att hon ligger och tittar bort nästan hela tiden, funderar på om det är att hon känner sig lite osäker eller om det bara är en ful ovana.

Imorn är det jobb igen, ska bli spännande att se om el & avlopp är fixade;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0