Varg spaning

Ikväll efter att vi grillat & ätit så satte vi oss i bilen för att kolla efter vargen. Vi packade med godis, chips & dricka och hade fredagsmys i bilen... Hela familjen samlad för att få se en skymt av vargen. Grannen hade sett den igår kväll alldeles utanför, den hade gått på vägen & ner emot älven.
Vi åkte och åkte där den kunde tänkas synas, där den setts förut, men vi fick då inte se någon varg, däremot så såg vi två älgar, en massa rådjur, tranor och en räv.


Här står ett rådjur, det hade sällskap av två till.


Här är den ena älgen den hade sällskap av ytterligare en älg och ett rådjur


Här passerar vi Östra Örten i solnedgången

Ja inte fick jag se ngn varg idag heller. Hade jag inte sett kort på den så hade jag nog inte trott att den fanns... En annan dag såg jag iaf den största spindeln som jag har sett. Om man inte räknar med sådanna som man sett i terrarium då förstås. Isak vågade inte gå ut genom dörren eftersom att den va mitt i dörröppningen, så jag fick ta och lyfta ut spindeln.


Den ser inte så stor ut på bilden, men jag lovar, den var jättestor!!

Trevlig Helg!!


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Huvva, det var en otäck spindel!

2010-05-09 @ 21:08:13
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Fy för att ha varg så nära sig... bättre med spindlar då, även att de är stora.

Det var väl inte fel med fredagsmys i bilen. hi hi.

Alltid något och ni fick ju se flera andra vilda djur

2010-05-18 @ 09:59:26
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0