Skrattanfall

Jag kommer inte ihåg när jag hade så roligt senast, som idag alltså. Hade en konversation med Isac på fm idag. Jag stekte pannkakor och han satt på bänken och hjälpte till att vispa smeten. Han började fråga om hur barn blir till... Det lät så här:

Isac:
-Men, hur får han in den då??
Jag
-Vadå får in den??
Isac:
-Jamen hur får han in den?
Jag:
-Vad menar du? Får in vadå?
Isac:
-Hur fick pappa in mig i din mage?
Jag:
-Hur vet du att pappa fick in dig i min mage?
Isac:
-Vad skjöt han med?
Jag:
-Vadå skjöt? Han har inte skjutit mig.
Isac:
-Men pappa sa att han skjöt in mig i dig med en liten grej...



Vid det här laget vek jag mig dubbel av skratt & var tvungen att ringa till Fredrik och fråga vad han hade sagt egentligen. Det visade sig att Isac hade vart lite ledsen en morgon när jag jobbade för att han ville till mig. Då hade Isac sagt att han tyckte mer om mamma för att han hade legat i mammas mage... Då hade Fredrik sagt ngt om att det var ju han som hade stoppat in honom i min mage när han var så här liten, och så hade väl Fredrik visat med fingrarna hur liten han hade vart då. Och till råga på allt hade han sagt att han skjöt in honom med en liten grej. Tänk om han säger på dagis att pappa skjöt in honom i mamma med en liten grej!! Hur ska man förklara för en fyraåring hur det går till?? Jag sa iaf att jag ska förklara för honom när han blir äldre...
Skrattar fortfarande när jag tänker på det!

Sen skrattade jag åt mig själv i bilen när jag åkte hem ifrån jobbet ikväll. Jag åkte efter en bil som körde ganska sakta så jag var påväg att köra förbi. Men precis som jag skulle blinka för att köra om så började bilen framför oxå blinka ut åt vänster & svänga över på andra sidan körbanan. Jag saktade ner och följde efter, tänkte att det var ngt i vägbanan som han skulle väja för... Va bara det att han skulle ju svänga in på en annan väg där. Kände mig så korkad som följde efter Sen fick jag värsta skrattanfallet för mig själv i bilen. Så dumt det kan bli!!

Hade iaf en bra dag på jobbet idag, all ström & avlopp var fixade!! Så nu känns det himla bra med jobbet igen. Fixade med schemat idag oxå så nu kommer vi inte jobba lika mycket helger heller, bra tycker jag!!

Nu äre sovdax! Upp tidigt imorn.

Må så gott!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha ja barn är bra gulliga..



Hoppas du har det bra!



Kramar Cissi och Diva

2010-05-07 @ 15:34:24
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Lottis

Det är inte lätt det här om blommor och bin...bävar för när det blir min tur att förklara!!!

2010-05-09 @ 18:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0