Sista majdagen i år!

Igår när det var morsdag hade vi båda våra mammor här hemma på middag. Vi bjöd på grillat älgkött, kotlette & lax med färskpotatis till. Det är ju så himla gott med färskpotatis!! Och så fick dom såklart en varsin liten blomdekoration. Själv fick jag en jättefin blombukett som barnen hade plockat och så hade de skrivit & ritat så fint till mig, även en trisslott fick jag, men dessvärre ingen vinst. Men högsta vinsten har jag ju redan fått, det är ju mina goa barn!!! Senare på kvällen följde Linus(!) med mig och red på Prinsen så red jag på Misty, vi red hem dom till oss för nu är det sommarhagen här hemma som gäller igen. Så gött att ha dom nära igen! Och dom tyckte själva att det var kanon att få komma ut & äta gott grönt gräs igen! Tror dessvärre att alla mygor och knott kläcktes här igår oxå när värmen kom tillbaks igen.

Dima har fått tränat vittring och sitt i grupp, fast hon var ensam. Hon lägger sig gärna ner efter en liten stund. Får försöka lägga in lite mer förväntan så tror jag att hon sitter bättre. Frittfölj och lite fjärr vart det oxå. Laddad var hon idag trots att det var ganska varmt.Hon brukar ju vara ganska känslig för värmen, men inte idag :) Funderar på att anmäla oss till klubbens kvällstävling i juli, men vi får se hur långt vi kommer först... Just nu löper hon iaf för fullt. Märks att inte Sandy är hemma för det är ingen av Dima eller Fiffi som städar upp blodet på golvet. Det är Sandy väldigt bra på!

Har köpt lite nya krukor att ha ute idag, men har inte köpt blommor än, kanske imorgon efter jobbet. Men har en heldel som vi har sått, sånna som vi tog frön av förra året. Vet inte vad blomman heter, men har inte sett den på så många ställen. Får lägga in en bild när de blommar. Köpte lite timjan som jag ska sätta i kruka. Vi har hur många gurkplantor som helst, så lite gurka borde vi få i slutet av sommaren. Tomaterna verkar inte växa så bra däremot, tror vi sådde dom lite försent. Men jag köpte tre plantor igår. En paprika och en melonplanta har vi lyckats få oxå, melonen är väl tveksamt om det kommer bli ngn frukt på iaf. Jag är inte alls bra på sånt här men det är ganska kul tycker jag när man kan odla lite eget! Egentligen är det nog mest Fredrik som sköter om dom ;)

Vet nu bestämt att jag kommer jobba under lydnads SM, men kommer sluta vid två på lördag och är ledig på söndag, så lite hinner jag med att se iaf.

Den helgen som kommer hade jag lovat att hjälpa till i köket på klubben när det är utställning där, men minnsan så får jag vackert jobba då med :( Skulle vart på tjejfest på lördag kväll oxå, men det får oxå ställas in.. Ibland är det lite surt att jobba helger, men tycker att det är väldigt skönt att vara ledig mitt i veckan ibland oxå ;)

Ha de gött!!

 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Å så kul att man hinner se lite och man får träffa dig;) Hoppas allt annat är bra med dig =)

2010-06-07 @ 10:34:06
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0