Vatten

Vad bortskämd man är med rinnande vatten i kranen!! Imorse när jag kom till karlstad för att jobba så fanns det inget vatten. Det var en stor vattenläcka, så hela Karlstad och Hammarö var utan vatten. en himla tur att vi hade förberett så mycket på kvällen innan. nu fick våra gäster både kaffe och thevatten & kokta ägg... Men sen var det värre, inte mycket som går att göra utan vatten. det tänker man inte på annars, det är så självklart. Här hemma har vi egen brunn som är full av gott vatten :)

Vatten är det mycket av ute nu oxå, på sjön är det nu fullt med vatten över isen & vägarna är blöta och goa ;) Här hemma har vi nu fyra leriga goa hundar... Fredrik & barnen har gått en riktig långtur med dom idag & när jag kom hem tog jag med mig Dima till stallet och en ridtur. Jag måste skryta över henne lite. Idag mötte vi flera bilar på ridturen, varje gång gick hon fot så fint bredvid Prinsen & alldeles innan bilarna kom bredvid gjorde vi halt och hon satt så fint intill Prinsen tills bilen hade åkt förbi och hon fick lov att springa igen. Kul tycker jag att det fungerar så bra, det är superbra att kunna slå två flugor i en smäll liksom och motionera både häst & hund + mig själv på samma gång! Men jag kan väl inte påstå att jag själv får så mycket motion under dessa ridturer, jag åker väl mest med... Inte som att rida en lektion direkt. Men det är avkopplande att komma ut i skogen iaf & frisk luft får jag oxå ;)

Vi har vart hundvakt till Egon sen i torsdags, men imorgon åker han hem. Han är verkligen översexuell!! Han är tokkär i alla våra tjejer.. Men de säger ifrån rätt bra, men lite för snälla tycker jag att de är. Dima har ju aldrig visat ngn form av ilska förut, men igår fick jag se att även hon kan bli arg! Då sa hon ifrån ordentligt, bra! Men de får bo lite uppdelat iaf. Fiffi som är minst har satt sig i mest respekt, henne låter han va helt och hållet nu :D Ser lite kul ut när han som är så stor är rädd för henne som är så liten.



Nu ni har det vänt!! FÄRJESTAD vann idag, wohow!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ja oj vad beroende vi är av vatten ur kranen! Det är verkligen jättejobbigt när det inte fungerar!

2010-03-21 @ 17:36:41
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Tina/Rosso

Tänkte på er med en gång när de talade om detta på nyheterna. Visst blitr man handikappad utan rinnande vatten.



Tusen tack för stöd och grattiset efter våran helg.

Det värmer ska du veta.

Stora hårda kramar // Tina och Rosso

2010-03-24 @ 09:07:14
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0