VÅR

Imorse tog jag med mig Dima och åkte upp till stallet. Så hima gött ute, solen värmde gott & fåglarna som kvittrade. Det kändes verkligen att nu är det vår. Prinsen var pigg & glad att få komma ut på en tur i skogen, likaså Dima. Jag red upp mot skjutfältet, där är det inte så mycket trafik & heller inte så många människor... Brukar ta sådana turer när Dima är med. Hon är väldigt duktig att ha med sig när man rider, mycket lydigare när jag sitter uppe på hästryggen av ngn anledning. Prinsen blir mycket piggare när Dima är med, jag tror att han vill hänga på henne när hon springer. Det är bra, jag tycker att det är roligt när hästarna är pigga. När vi vände hemmåt så blev både han och Dima galna. Dima fick ett tok ryck och bara sprang runt runt. Prinsen stod och hoppade på stället, nära att vi hoppade ner i diket, men det lyckades jag klara mig undan. Sen blev det en slags taktande gångart hela vägen hem. Luktade svettig häst sen, det luktar så gott... Vi skrittade mesta tiden eftersom han inte har ngn super kondis just nu. har ju blivit ganska sparsamt ridet i vinter.

Sen var det dags för lunch och städnign av skolan, där vi hade fest igår kväll. Gick rätt snabbt eftersom vi hade skött oss igår och inte lortat ner så mycket :) Vi kom hem i tid oxå, barnen var trötta och ville hem och sova. Linus lyckades kasta en snöboll genom en fönsterruta oxå, så han var deppig sen hela kvällen. men det var en olyckshändelse och går att laga så det v inte så farligt ändå.

Elin och jag tog sen en promenad med hundarna ända ner till Duvenäs, där blev Elin hämtad av farmor och fick följa med henne på en innebandymatch som Elins farbror spelar. Så jag och hela gänget hundar fick gå hem själva. Årets första promenad som hundarna vart alldeles leriga & grusiga om benen och magen!! Nu var vägen alldeles mjuk på vissa ställen & värre kommer det bli.... Men va gör det, jag gillar våren ändå!!
När jag kom hem fick bilen en städning invändigt. Tog det värsta iaf, tror jag ska lämna in den på en riktig rekond under veckan, jag lovar er att det behövs. I baksätet har det fastnad godis i sätet, inte så himla fräscht!

Innebandymatchen igår vann linus lag med 8-4! De gjorde en kanon match, skönt att ha med sig i minnet till nästa säsong! För det här var årets sista. Nu börjar fotbollen istället, eller ja träningen har redan börjat. De är iväg just nu Linus och Fredrik.

Nu ska Isac och jag åka till Konsum och hndla så ska vi baka bullar sen, det är alldeles tomt på bullar i frysen.


Isac min lilla Prinsessa ;)


Och Prinsen min prins


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0