Möten & Jobb

En händelserik vecka har det vart för mig! Möten tre kvällar, bara roliga möten. & på tisdag när jag var påväg till styrelsemötet så ringde de från arbetsmörmedlingen!! De undrade om de fick lämna ut mitt tfn nummer till en person som skulle anställa personal. Såklart fick de lämna mitt nummer! Redan på kvällen när jag kom hem hade jag fått mail att de ville jag skulle komma på anställningsintervju dagen efter. Så på onsdag var jag där och pratade, tyckte att det kändes bra. Och idag fick jag mail att jag ska träffa henne nästa vecka för att komma överens om anställning!! Så himla gött det känns att kanske äntligen få ett fast jobb igen! Men jag vågar inte riktigt fira än, har ju inte skrivit några papper än... Men jag tror att det ska bli bra. Va ett kul jobb, sånt jag gjort förut.

Ikväll har vi förberett maten som ska ätas på festen imorgon. Vi har familjefest här i byn imorgon. Då vi ska ha disco för barnen (& för oss vuxna oxå såklart) och tacobuffé. Igår var vi & handlade matvarorna, jag skulle lära mig shopp express, eller va det kallas?? Jag har gjort det en gång för länge sen, men sen har det inte riktigt blivit av. Så Carola som var med lovade att visa hur det går till ;) haha, det gick ju bra tillslut. Efter lite små tabbar till att börja med och till att ha tagit andra kunders kundvagn ett par gånger... Lantisarna kommer till stan liksom... Men vi kom hem med varorna nöjda och glada över vårt val av mat, då det var halva priset på alla tacos varor. Tur det annars hade det inte riktigt gått ihop för oss:)

Idag har jag vart med Dima till veterinären för vaccination. Hon tycker verkligen att det är super trevlgt att komma dit. Hon drar med mig in i undersökningsrummet för att snabbast möjligt få hälsa på veterinären!! Sen hoppar hon så snällt upp på bordet. Det är inte bara svansen som viftar utan hela hon;) Men hon får ju alltid godis av vet när hon har fått sprutan. Så det är väl det hon minns mest efter besöket. Sån skillnad från de andra hundarna jag har var där med, de får jag släpa in istället & sen står de och skakar.
Jag passade på att väga henne när jag ändå var där. Vikten ligger på ganska precis 26 kg, det var samma som förra gången vi var där.

Häromdagen sa jag till Fredrik att hästarna inte har börjat fälla ur vinterpälsen än, men idag så lossnade det stora tussar när man drog lite lätt i pälsen. Det är ett riktigt vårtecken det!! Strålande vårväder har vi haft i flera dagar nu, det är så skönt! Hundarna har inte börjat fälla än, men det lär inte dröja. Jag köpte ett shampo till dom hos vet idag så nu ska de iaf få sig ett varsit vårbad.

Imorgon ska vi till Kristinehamn på innebandymatch, säsongens sista, tror jag. Sen är barnen lovade att åka skridskor. Och jag har bestämt mig för att ta en ridtur, jag hoppas på fint väder! Sen är det fest på kvällen. Hoppas då att Isac ska må bättre, han har haft jobbigt med andningen hela veckan igen. Så han har vart trött och sliten stackaren. Får bli läkarbesök till veckan igen om det inte har gett med sig till dess. Men han får ta det väldigt lugn, vilket inte är lätt för han vill så himla gärna hålla igång hela tiden. Han är ju inte den som är lugn och stilla i vanliga fall.

Trevlig Helg!!!


Kommentarer
Postat av: Lottis

Det där verkar ju riktigt lovande...till skillnad mot hur min situation verkar bli...grattis!!!

2010-03-12 @ 22:13:47
Postat av: Tina/Rosso

Grattis till nytt jobb.



Härligt du har som både har hund och häst runt dig.



Men Malin sno andras kundvagnar, inte bara 1 gång utan flera gånger hmmmmmmm...

Ha en trevlig fest både stora och små. Hoppas att Isac repar sig.

kram från en instängd Tina på arbetet.

2010-03-13 @ 11:36:55
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Cissi

Grattis till jobbet:) Verkligen skönt för dig.



Syster yster är lika dan då hon kommer till vetersinären. Trots att hon hela första året banbart hade sett veterinärkliniker. Men får man godis så äre klart man är glad;)



Stackars Isac. Hoppas han mår bättre snart. Verkligen inge kul med andningsproblem. Du får ge honom en extra kram från mig.



Ha de så bra. Kramar Cissi och Diva

2010-03-14 @ 12:05:45
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack ska ni ha! Ja, jag hoppas verkligen att det ska gå bra!

2010-03-14 @ 23:16:17
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0