Ensam hemma...

Alldeles ensam hemma är jag idag, eller inte riktigt jag har fröken räser fräs Dima & fröken fisförnäma Fiffi hemma. De har fått va med mig till jobbet ikväll. Fredrik har dragit iväg på sin årliga fiskeresa till härjedalen. Barnen & Sandy är hos mormor & morfar. & när jag kommer hem så ser jag att vindsluckan är öppen!! (vindsluckan sitter i Isacs rum) Gaahhaaa! Den är aldrig öppen annars mer än när vi bär upp eller ner ngt.. Har inte vågat ringa Fredrik och fråga om det är han som har öppnat den, ifall han inte har gjort det...... Bättre att jag tror att han har vart upp och letat efter ngt innan han åkte... Ringer och frågar imorn istället. Dessutom ligger det en krycka på golvet i köket! Kan va barnen som dragit fram den innan vi åkte, men vet ju inte säkert. Jaja jag får trösta mig med att jag har två stora starka vakt hundar hemma ;)

Imorse gick jag upp i tid och gjorde en ny hage till hästarna så nu kan de snart flytta hem igen. Prinsen har vart på ridläger en vecka och han hade vart jätteduktig! En tjej som hade aspergers syndrom (stavas antagligen inte så...) hade haft honom under veckan & han hade vart så snäll :)

På lördag ska jag åka till Brattforsheden med Prinsen där ska vi rida ut med Jenny & Lasse. Ska bli superkul!! När jag var ung så hade jag min häst i stallet hemma hos Jenny så då var vi ute och red varje dag ihop. Men nu bor Jenny i Karlstad & jag här så några ridturer ihop blir det sällan, har väl hänt en gång på 15 år eller ngt...

Igår var jag & Dima till klubben och kollade på lydnadstävling så nu är jag ännu mera taggad att tävla snart! Men ska träna mera först, kanske kan bli start på nästa hemma tävling som jag tror är i september :) Våran fjärr är riktigt dålig just nu... Annars tycker jag att de flesta moment har vart riktigt bra på sistonde, t.o.m rutan har vart bra!! :D

Nu sova, börjar jobba 6,15 imorn bitti

Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0