Lördags Träning

Lite träning har vi fått till under helgen, eller ja igår iaf. Dima blir så glad när jag plockar fram träningssakerna!! Hon slår nästan knut på sig själv. Hoppar & snurrar runt & gör allt för att få med mig ut fortare.

Det blev vittringsträning, som jag började med många pinnar som jag la godis runt omkring. Det var ett tag sen vi körde vittringen så lika bra att påminna lite först vad det handlar om. Sen plockade jag bort godis och använde fem pinnar. Körde 5 gånger, tror jag. Hon plockade rätt pinne varje gång, så det här verkar hon ha fattat. Däremot så finns det annat att jobba på. Dels så har hon vädig fart ut till pinnarna & då kanar hon in i dom när hon bromsar... Det här kan ju automatiskt bli bättre sen när det är gräs under tassarna & inte så halt, men & andra sidan så kan ju blött gräs oxå vara halt, så ngt ska vi nog försöka hitta på så att hon bromsar in lite tidigare & kanske börjar från ena kanten så att hon inte kommer rakt på pinnarna. Tips mottages tacksamt! ;) Sen så är det en heldel tugg på pinnarna oxå plus att hon gärna släpper pinnen framför mig. Men det vet jag iaf hur jag ska träna på.

Inkallning med ställande och läggande tränade vi oxå på. Farten är fortfarande bra! Ställandet lite för långsamt, men läggandet kanon! Ska prova med belöningen bakom igen. Det har inte fungerat förut för då har farten blivit dålig & ställandet ändå inget snabbare. Men det var länge sen jag provade det nu så ska göra att test igen..

Sättande under gång går finfint, snabbt & bra sättande :)

Frittfölj körde jag kortare sträckor med många halter & vändningar. & stegförflyttningar. Riktigt nöjd med det!

Sen var det fjärren, går väl sådär. Det är när hon ska lägga sig från stå som det blir framflytt & ibland när hon ska ställa sig oxå. Jag provade med att lägga snöskyffeln (var det föremål som va närmst till hands...) framför henne, då gick det lite bättre, men jag ska prova med ngt annat än skyffeln, typ en bräda på högkant eller ngt.

Nu fortsätter vi att längta efter våren, men just nu snöar det ute igen. Men vi har haft ganska varmt under helgen som mest 2 grader varmt!! Ridtur för Elin både lördag & söndag, riktigt skönt att inte frysa tår & fingrar av sig!

Annars har vi haft en lugn helg, ofrivilligt lugn. Min mage krånglar igen, det är så jävla tråkigt, är så himla less på det nu. Har inte vart många månader under de tre senaste åren som det har vart bra. Idag låg jag i sängläge till klockan två. Förutom en kort promenad tidigt imorse. Ska ringa min läkare imorgon & kräva en dunderkur med kortison, det jag tar nu verkar inte fungera alls. Men jag vet att de inte gärna vill ge för mycket kortison. Men jag tar gärna alla biverkningar bara magen fungerar. Sådär nu har jag gnällt färdigt för idag.

Nu har vi sportlov i en vecka, hoppas att det kan bli lite sportat oxå :D


Kommentarer
Postat av: Cissi

Härlig träning du har haft:D Ser ju ut som att ni verkar ha de flesta momenten klar för klass 3 nu:)



Hoppas magen känns bättre snart iaf:)

2010-03-02 @ 10:23:46
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0