Trött

Vilken dag!! Isac började bli dålig i söndags kväll & natt till idag var det riktigt jobbigt. Han hade jätte svårt att andas. Så att sova var inte att tänka på, så fort han somnade så vaknade han med panik. Så han och jag har suttit i soffan och tittat på Lucky Luke inatt... Ringde vårdcentralen direkt imorse, sköterskan jag pratade med hörde hur jobbigt han hade att andas fast att han satt en bit ifrån mig när jag pratade. Hon sa till oss att komma ner på direkten och gå in bakvägen. Så vi kom snabbt in & han blev undersökt. Snabb remiss in till barnakuten på centralsjukhuset. Där kom vi oxå in väldigt snabbt. Han fick behandling fort, men sen blev det en lång väntan för att se att han svarade på medicinen. Det gjorde han lyckligtvis så vid 17 tiden fick vi åka hem. Han hade falsk krupp tror dom. En dunderkur med kortison och ngt att andas in fick han där & det skulle förhoppningsvis räcka för att han ska bli bra. Riktigt otäckt var det, men jag måste säga att idag fungerade sjukvården väldigt bra!! Det som var konstigt tycker jag var att de inte tog några prover, men jag hoppas att de vet vad de gör! Nu ikväll var han väldigt pigg och glad, men han låter väldigt konstigt när han pratar fortfarande...

Jag har oxå bestämt mig för att det inte blir ngt med företagandet, vi har nu kollat igenom alla papper ordentligt och rent ekonomiskt så tror jag inte riktigt att det skulle gå ihop & att jobba mellan 6,45-18,00 varje mån-fre fungerar inte i längden när man har tre barn att ta hand om. Åtminstonde inte om man vill ha en vettig kontakt med sina barn. Och barnen är ju det allra käraste jag har, så det är inte värt det! För er som inte vet så var det ett hunddagis som jag skulle köpa. Det hade vart väldigt roligt, men det kanske kan bli en annan tid i livet...

Nu ska jag gå och sova för sista dygnet har jag inte sovit mer än max två timmar!

Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Marika

Usch och fy!!! Tur att han mår bättre, härligt att sjukvården fungerade så bra och att ni fick hjälp snabbt!!



Skit snö säger jag bara!! Jag vill träna hund!!



Ha det gott!/ Marika

2010-02-24 @ 09:49:14
URL: http://nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Anneli

Tråkigt med Isac men tur att ni fick snabb hjälp, andningsbesvär brukar gå före det mesta, vet jag av egen erfarenhet.



Tråkigt också att det inte blir något av företagandet, den idén har jag bollat fram och tillbaka men då att starta från noll. Men nån gång ska det gå har jag tänkt... när, var och hur får framtiden utvisa.

2010-02-24 @ 12:19:23
URL: http://www.wynntorps.se/
Postat av: Cissi

Usch vad hemskt med Isac. Vilken tur att han blev pigg snabbt och att sjukvården fungerade bra.



Tråkigt att höra om företaget. Men jag håller helt och hållet med dig i dina tankar om familje osv.



Kramar Cissi och Diva

2010-02-24 @ 20:11:15
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Tina/Rosso

Härligt att Isac är bättre.



Det kommer nya ideer och nya tider som kanske passar bättre in i ditt liv.



Håller med om att det var mycket arbetstid för att ha familj med tre barn. Långa dagar. Och är man själv i företaget så får man ju ta allt själv även om amn har stöttning hemifrån.



Hoppas på att du hittar något nytt att planera till.



Kram Tina/Rosso

2010-02-26 @ 12:02:42
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0