Sandy är hemma!



Hon kom hem redan i fredags så nu är ordningen återställd igen... Hon har vart lugn och fin sen hon kom hem, hon verkar må bra. Tror att det gör henne gott att komma iväg på "vilohem" ibland. Här hemma är det ju oftast ett ganska högt tempo. Det blev kloklippning direkt hon kom hem, de hade hunnit bli väldigt långa, men nu är de fina igen.

Imorse tog jag med mig Dima ut i skidspåret, hon sprang lös med mig när jag åkte skidor. Hon skötte sig alldeles utmärk, trots en hel del rådjursspår och andra spår. Men har man bara stenkoll på henne från start så går det fint! Sen åkte vi upp till stallet Dima och jag. Jag mockade, fodrade och gjorde iordning inför kvällen. När det var gjort så tog jag ut Dima och tränade. De har plogat upp en sån fin plan utanför stallet. Jag va lite elak mot Dima, gjorde platsliggning uppe i dyngstacken... Va tror ni hon gjorde??! Jo hon låg som en klippa!! Inte en endaste tendens till att vilja lukta eller smaka på det hon låg på. Det är duktig gumma det!! Däremot var det svårt att få henne att gå upp på dyngstan... Inte för att hon tycker att det är äckligt eller så, men hon vill så himla gärna äta, men hon vet att det är förbjudet. Så hon vet inte riktigt vad hon ska ta sig till. Men jag är himla glad över att hon låg så fint. Visserligen stod jag synligt hela tiden, men man måste ju börja ngn stans. Sen tränade vi inkallning med ställande & läggande. Vid första ställandet la hon sig istället, men då gjorde vi bara om igen & det funkade fint sen. Hon tar fortfarande för mång steg på ställandet, men det går frammåt. Läggandet idag gjorde hon super snabbt, hon la sig liksom i farten & gled sen fram på snön! Jag delar upp momentet så jag kör inte hela inkallningen på en gång. Vi ska få det riktigt bra först :) Sen vart det fjärren, där är det oxå fortfarande framflytt, men jag tycker att det ser lite bättre ut. Jag måste fortfarande stå nära från stå till ligg & från stå till sitt, för att hon ska lägga/sätta sig på rätt sätt. Ff körde vi oxå, med förflyttningar, detta går riktigt bra, men jag vill ha ännu bättre kontakt. När vi går längre sträckor så tappar hon lite. Inte så mycket i position, men däremot med kontakten. Vi hade en riktigt bra träning. Med glädje & fart!

Hemma sen däremot vart jag inte alls lika glad på min lilla hund... Kom på henne med att ha ätit sönder min nya träningsjacka!! 800 kr åt pipan. Då var hon billig kan jag lova er... Men men jag får skylla mig själv, jag hade godis kvar i fickan, visserligen bara torrfoder, men det räckte visst för att fresta en liten svälltfödd Dima. Jag brukar ha godis i fickorna & det har aldrig hänt att hon rört det förut. Nu hängde den lågt ner på barnens hängare, kan det kanske ha vart Fiffi som är boven??? Jag såg ju inte att det var Dima, bara ngt jag tog för givet, eftersom det brukar va hon som snor godis.. Fiffi snodde faktiskt Isacs smörgås imorse oxå. Men tyvärr så tror jag att det faktiskt var Dima, hon var liksom i det rummet & Fiffi låg uppe i sängen. Jaja skitsamma gjort är gjort, men det hade vart roligare att få skylla allt på husses hund ;)

Här är hon mitt lilla matmonster, älskad trots allt ;)


God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0