100809

Helgen har vi vart i Göteborg och gått på Liseberg hela lördagen & åkt karuseller för fullt. Vi hade husvagnen med och bodde i Lisebergsbyn. Perfekt att bara kunna ta spårvagnen in till Liseberg. Då kunde båda ta ett glas vin till maten. Vi träffade även en av mina fastrar där som jag inte träffat på flera år, så det var trevligt! Vi har redan bokat ett besök hemma hos henne i december, då vi tänkte gå på julmarknaden på Liseberg.

Hundarna har bott på olika ställen Fiffi hemma hos mamma & pappa, Sandy hemma hos Linus farmor & farfar & Dima hemma hos Linda, Ali & Myra. Dimas boende blev lite hastigt & lustigt bokat när jag var in & köpte ben till hundarna som de skulle få ha under helgen. Då hon blev erbjuden att få bo där... eller hur det nu var;) Tack så mycket för hjälpen!!

Ikväll tog jag en liten ridtur med Prinsen, men den blev inte så lång. När jag kommit en bit upp i skogen började det knaka & braka inne bland träden & då vände jag snabbt hemmåt igen. Jag gillar inte att möta älgar på så nära håll! Men jag såg ju iof ingen älg, kan ju vart svampplockare oxå, men de borde inte knaka så om dem... Annars hade de nog roligt åt mig som blev rädd och vände om direkt;)
Om ni visste vad jag är sugen på att köpa en stor häst till mig själv!! Men jag har ingen mer stallplats & vet inte ens om jag har tiden... Sen så är ju hästar ganska dyra att både köpa och ha sen... Men drömma kan man väl få?!

Sen blev det promenad med hundarna och efter det träning med Dima. Vittringen krånglade endel idag. Vet inte om hon var trött eller vad det var. Hon tog visserligen rätt pinne varje gång, men jag fick påminna henne att leta varje gång hon kom ut till pinnarna. Idag satt hon upp utan att lägga sig på platssittningen. Fria följet var det lite svårt med konsentrationen, då husse var ute och körde med sitt radiostyrda flygplan. Var ju bara tvungen att ha koll på vad det var som flög omkring och lät uppe i luften. Men efter en stund så gick det bra att konsentrera sig ändå:)


Kommentarer
Postat av: Linda, Ali & Myra

Dima är så välkommen tillbaka. Det var bara trevligt att ha henne på besök. Kram från oss!

2010-08-10 @ 13:45:43
URL: http://www.ali.dinstudio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

VAd kul att vara på Liseberg! Jag älskar karuseller! :)

2010-08-11 @ 09:36:48
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Cissi

Vad trevligt med Liseberg =)



Om det är något som vi har stött på på slutet så äre krångel =P Men med lite träning så går det över ganska snart iaf ;)



Kramar Cissi o Diva

2010-08-11 @ 14:28:05
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Tina/Rosso

Visst är det mysigt på Liseberg, och som du skriver ni måste absolut komma ner till julmarknaden på Liseberg. Den är sagolik vacker med alla ljus och julstämning. Hoppas det snöar när ni kommer för då är det som bäst.

Nä knak och brak från skogen passar man sig för. Förstår att du längtar efter egen stor häst det är superkul,

Hoppas träningen går bra.Nu är det väl snart tävling här i höst....

Kram från oss

2010-08-13 @ 13:41:07
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0