Trotsade Kylan

Ja det gjorde vi i går. Gick ut och körde en ordentlig träning med Dima. Inkallning med ställande och läggande. Ställandet blev skitbra igår!! Mycket tack vare att det var lite halt på snön, tror jag. Hon slog på tvärnit efter tvärnit :) Frittfölj med stegförflyttningar, gick inte så himla bra till att börja med. Hon har väldans bråttom och vill göra allt på samma gång... Men efter att vi kört lite inkallningar emellan så gick det riktigt bra tillslut. Fjärren behöver vi träna mera mera mera... från stå till läggande. Hon lägger sig alltid framåt. Har provat med belöning bakom, men det funkar inte med Dima, då blir skiftena sega istället. Vi tränar på tekniken för sig istället.

Idag är det lite varmare ute och Dima är jakthund idag... Hon är med husse ute och jagar rådjur. Han skulle gå i drevkedja så då fick hon följa med och gå eller gå & gå känner jag Dima rätt så är det fullt ös hela tiden. Jag har vart emot att låta henne följa med på jakt förut så det har hon inte fått. Men egentligen är det ju som vilken promenad som helst när hon går lös, fast det är lite mer folk i skogen. Reflexvästen är på så hon syns, jag talade om vad som händer med ALLA jägarna om de skjuter henne istället för ett rådjur... ;) Tidigare idag på morgonen var hon ute på gärdet och jagade sork. Hon måste ha grävt djupt, för hon var alldeles lerig när hon kom in.

En som inte var glad åt att husse tog med Dima ut och inte henne, var Fiffi...

Först satt hon vid ytterdörren och tittade förväntansfullt upp mot handtaget


Sen gick hon till altandörren och spanade ut


Sen sprang hon till nästa dörr och tittade, men tröttnade och gick och la sig efter en stund.


Igår när jag var ute och gick på baksidan så frös Dima om sina tassar, första gången jag ser att hon fryser. Men det låg på mellan -17 grader och -20 grader hela dagen. På kvällen när jag åkte hem ifrån June & brorsan så var det -25 grader efter vägen...

Kallt åt lilla tassen



Jag var till Brattfors och klippte & färgade håret igår, Elin retade mig hela tiden och sa att jag hade en hockey frilla... Linus tyckte att jag såg ut som en punkare eller hårdrockare. Själv är jag jättenöjd över min nya frisyr!! :D

 GOTT NYTT ÅR önskar jag er ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Fiffi kunde väl fått följa med i ryggsäck... haha

Gott Nytt År!

önskar Wynntorpsgänget

2009-12-31 @ 15:06:17
URL: http://web.telia.com/~u00802880/
Postat av: Lottis

Du blev skit snygg i håret!!!

2009-12-31 @ 19:38:32
Postat av: Cissi

Vad kul de ska bli och följa er i träningen detta år.

Jag kan allt erkänna att jag skulle bli lite besviken om du inte dök upp på SM..

Fin du blev i håret:D



Gott Nytt År!

Kramar Cissi och Diva

2010-01-01 @ 18:52:37
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Anna&Trion

GOTT NYTT ÅR! :D



Många härliga bilder och du blevb kanonsnygg i håret! =)

Härligt med tvärnitar på ställandet!

Ja, lite kallt är det minsann nu, svårt att träna när det är 20 minusgrader liksom...



Kramkram och lycka till med allt under 2010!

2010-01-01 @ 20:46:28
URL: http://ludde.cybersite.se
Postat av: Tina/Rosso

Go fortsättning

Hoppas på ett härligt hundår 2010.

2010-01-02 @ 17:45:05
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0