Mys fredag!

I torsdags fick jag en ide att bjuda hem några vänner på fredagskvällen. Fredrik skulle ut & äta med jobbet så då passade jag på... Det blev fyra som kom och vi hade jättemysigt, drack lite glögg & vin och till det lite pepparkakor och en massa godis. Mina kära gäster hade med sig en massa gott godis! Här kommer några bilder.

Carola & Anna-Lotta


"Stinta"


Fredrik kom hem, men ringde & frågade om han fick först:D:D


Kristin hann gå hem innan jag kom på att jag skulle ta fram kameran..



Idag var jag, Elin & Isac till stallet på fm & Elin red. Det skulle ha varit lucia show på ridskolan idag, men den blev inställd. Barnen blev sååå besvikna! De hade ju tränat i flera veckor på sin uppvisning och på lucia sångerna de skulle ha sjungit. Lite dålig stil tycker jag att ställa in, de ringde på fredag em & showen skulle ha vart idag. De skyllde på att det bara fanns folk till barnens uppvisningar, men vadå?? Det hade väl räckt gott! Tror faktiskt att de flesta som skulle komma dit och titta va barnens släkt & vänner, men det hjälper ju inte att gnälla här.
Jag tog saken i egna händer ;) & fixade ett eget luciatåg tills imorn, med Prinsen & Misty. Och troligen kommer två till hästar att vara med. Prinsen kan vi sätta upp två barn på och några kan gå bredvid, alla vill nog inte ens rida.

Prinsen mumsar hö efter ridturen



I em blev det lussekattsbak. Fick med hela familjen i baket, t.o.m Fredrik!! Tyvärr så blev det ett riktigt misslyckat bak.. Jag ställde en plåt på spisen att gäsa och en annan bredvid. Det blev för varmt så de jäste & blev jätte stora och när jag penslade dom med ägg skönk som ihop totalt. De blev som pannkakor :( Den tredje plåten blev iaf lyckad, de bullarna tog vi med och gav till barnens farmor som fyller år imorgon.

Så här såg de ut förra gången jag bakade, idag ville jag inte ta ngn bild...

Far & dotter, syns det??? :)

Dima är sugen på att hjälpa Isac

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0